مسمومیت 5 جوان کاشمری به گاز منو کسید کربن

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر خبر داد:
مسمومیت 5 جوان کاشمری به گاز منو کسید کربن/ شهروندان برای گرمایش از وسایل استاندارد استفاده کنند
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر از مسمومیت 5 جوان به گاز منو کسید کربن در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به سرد شدن هوا، ضروری است شهروندان از وسایل استاندارد گرمازا استفاده کنند.

محمدجواد یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: 5 جوان کاشمری که برای گرم کردن خود در اتاقک یک واحد دامداری در روستای زنده‌جان از توابع بخش مرکزی کاشمر اقدام به روشن کردن آتش کرده بودند دچار مسمومیت گاز منوکسید کربن شدند.
وی بابیان این‌که این جوانان پس از روشن کردن آتش خوابیده بودند، یادآور شد: یکی از این افراد در نیمه‌های شب بیدار و احساس سرگیجه داشته و سایر افراد دیگر را از خواب بیدار می‌کند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به حضور 5 جوان در ساعت 4 صبح امروز در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع)، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور به‌موقع و انجام اقدامات درمانی مناسب در اورژانس بیمارستان وضعیت مسمومین مطلوب و پس از بهبود کامل از بیمارستان ترخیص شدند.
وی بابیان این‌که با سرد شدن هوا استفاده از وسایل گرمایشی افزایش و به‌تبع آن خطر مسمومیت به گاز منوکسید کربن نیز افزایش می‌یابد از شهروندان خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی در نصب و به‌کارگیری وسایل گرمایشی استاندارد در زمینهٔ سالم بودن و استفاده صحیح از آن و نیز مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش اطمینان حاصل کنند.
یزدانی با تأکید بر این‌که گاز مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است، ابراز داشت: سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و احتمال درد شکم و سپس بیهوشی از علائم مسمومیت این قاتل نامرئی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *