کاهش 35 درصدی اعزام بیماران مغز و اعصاب از کاشمر به مشهد

کاهش 35 درصدی اعزام بیماران مغز و اعصاب از کاشمر

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر از کاهش 35 درصدی اعزام بیماران نیازمند به جراحی مغز و اعصاب در این شهرستان خبر داد و تأکید کرد که اگر چهار دستگاه دیگر فراهم شود هیچ بیماری را در این حوزه اعزام نخواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدجواد یزدانی انروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح آخرین وضعیت بخش مغز و اعصاب بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر در محل این بیمارستان برگزار شد اظهار داشت: در طول 13 ماه حضور متخصص جراحی مغز و اعصاب در شهرستان کاشمر بیش از 300 عمل جراحی در حوزه مغز و اعصاب صورت گرفته است که برخی از آن‌ها مانند تومور هیپوفیز و… عمل‌های خاص و ویژه‌ای هم بوده‌اند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر ادامه داد: با حضور متخصص جراح مغز و اعصاب در شهرستان شاهد کاهش 35 درصدی اعزام‌ بیماران شهرستان در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.
وی افزود: در این مدت 120 مورد اعزام کمتر به نسبت سال قبل داشته‌ایم و اگر هزینه هر اعزام را به طور متوسط 2 میلیون تومان حساب کنیم در حدود 240 میلیون تومان فقط به حوزه بیمارستانی کاشمر کمک شده است ضمن اینکه سایر هزینه‌ها و مشکلات مانند خطرات جاده و سرگردانی همراهان بیمار در شهرهای دیگر هم کاهش یافته است.
یزدانی تأکید کرد: در طول یک سال گذشته تلاش کرده‌ایم تجهیزات مورد نیاز بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) را تأمین کنیم و همچنان در تلاش هستیم تا با کمک خیرین حوزه سلامت و نیز اعتبارات دولتی، این کمبودها و نواقص را برطرف سازیم به عنوان مثال با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری دستگاه ام آر آی و نیز سی تی اسکن جدید در کاشمر راه‌اندازی خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر اظهار داشت: اگر بتوانیم برخی دستگاه‌های تخصصی جراحی مغز و اعصاب که هم اکنون فاقد آن‌ها هستیم را تا پایان سال فراهم کنیم با حضور پزشک متخصص این رشته در کاشمر که هم مهارت بالا و هم شخصیت با اخلاقی دارد خواهیم توانست کاشمر را به عنوان یک مرکز جراحی مغز و اعصاب در منطقه معرفی کنیم.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز بیماران متعددی از شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد، خواف، گناباد، طبس، مه‌ولات و حتی شهرهای دیگر هم برای استفاده از خدمات بخش مغز و اعصاب به کاشمر مراجعه می‌کنند و لذا امیدواریم با تداوم حمایت‌های خیرین بخش سلامت و نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاهد ارائه خدماتی در شأن مردم باشیم.
یزدانی تصریح کرد: لازم است از زحمات پیگیر و مستمر دکتر نوایی، جراح متخصص مغز و اعصاب شهرستان تشکر کنیم که در یک سال حضور خود حرکت‌های بسیار خوبی را انجام داده و امیدهای فراوانی را برای مردم و به خصوص اقشار ضعیف جامعه فراهم کردند و این امید را داریم که با گسترش حوزه خدمات سلامت چه از نظر تجهیزات و چه از نظر نیروی انسانی و تخصصی بتوانیم خدمات را به صورت کاملتری ارائه کنیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر اظهار داشت: امسال در قسمت داخلی اعصاب نورولوژی دو متخصص به مجموعه شهرستان افزوده شده و همچنین پیگیر بهسازی بخش آی سی یو در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) هستیم تا بتوانیم دسترسی خدمات را افزایش دهیم.
وی گفت: اگر چهار دستگاه دیگر شامل ام آر آی، سی تی اسکن، میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب و کرانیاتوم به مجموعه تجهیزات بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) افزوده شود دیگر نیازی به اعزام هیچ بیماری از شهرستان نخواهیم داشت.
یزدانی یادآور شد: کاشمر شهر حادثه‌خیزی است و بسیاری از این حوادث و سوانح منجر به فوت و یا معلولیت افراد حادثه‌دیده می‌شود که اگر بتوان با تأمین امکانات، جلوی معلولیت افراد حادثه‌دیده را گرفت خدمت بسیار بزرگی انجام شده است چرا که خسارت معلول شدن و در خانه افتادن یک فرد قابل محاسبه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *