ممنوعیت استفاده از بخاری نفتی در مدارس کاشمر و کوهسرخ/با متخلفان برخورد می‌شود

ممنوعیت استفاده از بخاری نفتی در مدرسه ها کاشمر و کوهسرخ/ با متخلفان برخورد می شود

هیچ کدام از مدارس کاشمر و کوهسرخ محوز استفاده از بخاری نفتی را ندارند و در صورت تخلف، با مدیران مدارس برخورد می‌شود.

به گزارش کاشمربصیر فرا رسیدن فصل سرما و خاطرات تلخی که از مدارس گوشه و کنار کشور در سال‌های گذشته در زمینه حوادث ناشی از استفاده از بخاری نفتی در مدارس وجود دارد این حساسیت را در جامعه دوچندان کرده است تا پیگیر نوع سیستم گرمایش مدارس به ویژه در مناطق روستایی و به خصوص در مناطق سردسیر همچون بخش کوهسرخ کاشمر باشند.

در همین زمینه رییس اداره آموزش و پرورش منطقه کوهسرخ در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار داشت: تمامی مدارس کوهسرخ به جز روستای کلاته‌تیمور دارای سیستم گرمایش ایمن هستند و از سیستم شوفاژ برای این منظور استفاده می‌کنند ضمن اینکه سال گذشته اداره آموزش و پرورش کوهسرخ، اولین اداره استان بود که به این موفقیت رسید.

حسین اعمی در مورد مدارس شهر ریوش که از سال گذشته گازکشی شده است گفت: مدارس سطح شهر ریوش همه گازکشی شده‌اند ضمن اینکه به استثنای خوابگاه هنرستان امام رضا(ع) در روستای طرق، تمام خوابگاه‌های شبانه‌روزی در سطح شهر مستقر هستند و لذا مجهز به گازشهری شده و از سیستم گرمایش ایمن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در روستای کلاته تیمور که یک مدرسه دو کلاسه فعالیت دارد نیز فقط مجوز استفاده از بخاری برقی وجود دارد و در مجموع ما به هیچ مدرسه‌ای حتی در مناطقی که به علت برودت سرما، سیستم شوفاژ پاسخگوی گرمایش مدرسه نیست مجوز استفاده از بخاری نفتی ندادیم و برای این مدارس، بخاری‌های برقی دیواری به عنوان مکمل شوفاژ به مدارس ارسال شده و استفاده می‌کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش کوهسرخ تأکید کرد: با تمام پیش‌بینی‌های انجام شده اگر باز هم به علت برودت سرما مدارس با مشکل مواجه باشند باز هم اجازه استفاده از بخاری برقی را ندارند و در نهایت می‌توانند مجوز تعطیلی مدرسه را بگیرند.

اعمی افزود: اگر مدرسه‌ای بدون هماهنگی برای گرمایش بیشتر از بخاری نفتی حتی در دفتر مدرسه هم استفاده کند اقدام غیرقانونی انجام داده و ما در بازدید از مدارس این مورد را مد نظر قرار می‌دهیم ضمن اینکه از مردم هم درخواست داریم اگر در مدرسه‌ای مشاهده کردند که از بخاری نفتی استفاده شده است به ما اطلاع بدهند تا برخورد لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه اکثر بخاری‌های نفتی مدارس جمع‌آوری شده است گفت: اما اکثر بخاری‌های نفتی مدارس رو فروختیم و تعدادی هم در انبار نگهداری می‌شود.

در همین زمینه معاون توسعه مدیریت و پیشتیبانی آموزش و پرورش کاشمر هم تأکید کرد که در شهر و روستاهای کاشمر هیچ مدرسه‌ای از بخاری نفتی استفاده نمی‌کند.

یعقوب گل‌محمدی در گفتگو با این پایگاه خبری تصریح کرد: در هیچ کدام از مدارس شهر و روستاهای کاشمر از بخاری نفتی استفاده نمی‌شود بلکه تأکید بر استفاده از سیستم ایمن و شوفاژ است.

وی گفت: در مدارسی که امکان استفاده از شوفاژ نیست هم از بخاری برقی برای گرم کردن کلاس‌های درس استفاده می‌شود و حتی در روستای دوردست گندم‌بر نیز از بخاری برقی برای گرمایش استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *