اجرای پروژه سایت اطراف زیارتگاه شهید مدرس(ره) در کاشمر

جعفر سلیمانی شهردار کاشمربه گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر سلیمانی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) که یکی از جاذبه‌های گردشگری کاشمر به حساب می‌آید تحت تولیت آستان قدس رضوی قرار دارد که این آستان اقدام به توسعه زیارتگاه و جانمایی سایت کرده است.

وی با تأکید بر لزوم تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری در کاشمر اظهار داشت: در سایت اطراف این زیارتگاه با مشکلات و کمبودهایی مواجه هستیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که افق بلندمدتی را برای اطراف زیارتگاه شهید مدرس تدوین کنیم لذا با همکاری شورای قبلی شهر کاشمر مطالعات این کار را با هزینه 100 میلیون تومان به مشاور سپردیم.

شهردار کاشمر ادامه داد: به منظور جلب همکاری آستان قدس رضوی برای اجرای این طرح تا کنون سه جلسه با قائم مقام آستان قدس برگزار کرده‌ایم ضمن اینکه در سفر اخیر تولیت آستان قدس به کاشمر هم پیام این طرح و تقاضایی که در این رابطه داشتیم را با ایشان مطرح کردیم.

سلیمانی تأکید کرد: با اجرای این پروژه، سایت اطراف زیارتگاه از 10 هکتار به 25 هکتار افزایش می‌یابد و برای اجرای آن پیگیر انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با نهادهای بالادستی کشور مانند مجلس شورای اسلامی، آستان قدس رضوی، وزارت راه و شهرسازی و نیز فرمانداری و شورای شهر کاشمر هستیم.

وی افزود: در اجرای این پروژه احداث 100 هزار متر مربع بنا تعریف کرده‌ایم و در آن زیرساخت‌های مختلف اقامتی، خدماتی، ورزشی، حوزوی، دانش‌آموزی و… تعریف شده است و لذا چیدمان کاملی از کاربری‌هایی که امکان ایجاد آن هست به وجود خواهد آمد.

شهردار کاشمر خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که به این منظور تدوین خواهد شد یک سند جامع و منجر به اتفاق نظر نهادهای مختلف برای اجرای این پروژه بزرگ خواهد بود و لذا کار امیدبخشی در پیش است و تلاش می‌کنیم با این پروژه، حق کاشمر، زیارتگاه شهید مدرس(ره)، و توسعه نیمه جنوبی شهر کاشمر را ادا کنیم.

سلیمانی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهید مدرس(ره) در تاریخ کشور گفت: در پروژه سایت اطراف زیارتگاه شهید مدرس، میدانی به نام میدان بهارستان پیش‌بینی شده است که با توجه به نامگذاری سالروز شهادت این شهید به نام روز مجلس و برگزاری هر ساله مراسم شهادت ایشان با حضور مقامات کشوری، امیدواریم با استفاده از ظرفیت روز مجلس و جایگاه شهید مدرس(ره) به عنوان الگوی نمایندگان مجلس، از این ظرفیت برای ارتقاء جایگاه شهرستان کاشمر استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *