توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نشانه سلامت جامعه است

علی طاهریان مدیر آموزش و پرورش کاشمرمدیر آموزش و پرورش کاشمر توجه و اهمیت قائل شدن برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نیز مقولاتی مانند حجاب و عفاف را نشانه سلامت جامعه عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی طاهریان امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش کاشمر با بیان اینکه این جلسه با موضوع بررسی منکرات و معروف‌ها، چالش‌ها و آسیب‌ها در حوزه آموزشی و اداری برگزار شده است گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه افراد جامعه است چرا که با گسترش امر به معروف و نهی از منکر ضمانت مادی و معنوی را در جامعه گسترش خواهیم داد و کوتاهی در این امر آثار مخربی را در پی خواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر افزود: نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نهادینه شدن قانون الهی، زمینه‌ساز از بین رفتن گناه در جامعه است لذا رعایت شعائر اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر و رعایت حجاب و عفاف به صورت جدی باید پیگیری شود و حساسیت بیشتر در این مقوله نشانه سلامت جامعه است.

طاهریان با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه وسیع با نیروهای توانمند می‌باشد اظهار داشت: لازم است از تلاش و زحمات مدیران و همکاران مدارس و نیروهای اداری در پیگیری مسائل مربوط به حوزه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در مدارس تقدیر و تشکر شود.

وی خاطرنشان کرد: پرداختن به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا مدارس یکی از مراکز اصلی تربیت است که ما با الگوسازی مناسب می‌توانیم دانش آموزان را تشویق به رعایت این فریضه مهم کنیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر اجرای طرح یاد آوران معروف در مدارس را منشاء تحول برای احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و از ابلاغ شرح وظایف و دستورالعمل این طرح به مدارس خبر داد و گفت: دانش آموزان نیز باید بر اساس طرح یاد آوران معروف، ایفای نقش کنند.

در ادامه این نشست، هر یک از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که از عمده مسائل مورد بحث در این جلسه نوع پوشش، حجاب برتر، تکریم ارباب رجوع، اخلاق‌مداری و نظم و برخورد مناسب، فضای مجازی و سایر منکرات رایج بود.

همچنین مقرر شد جهت ریشه‌یابی بهتر این منکرات، جلساتی مجزا با حضور نماینده معلمان در مدارس و دانش آموزان برگزار شود تا ضمن جویا شدن نظرات، تصمیمات بهتری در این زمینه اتخاذ گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *