حضور کاشمر در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور

معاون فرماندار کاشمر خبر داد
حضور کاشمر در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری از حضور این شهرستان در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور خبر داد.
مهدی برامکی
مهدی برامکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر از 2 الی 18 اسفندماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی بابیان این‌که اساس اعلام استانداری خراسان رضوی، به‌منظور ارائه و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مناطق روستایی و عشایر هر یک از شهرستان‌ها می‌توانند در این نمایشگاه حضورداشته باشند افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده با ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح شهرستان، کاشمر در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

معاون فرماندار کاشمر با اشاره به این‌که یکی از کارآمدترین و مؤثرترین ابزار در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره‌مندی از استعدادها و ظرفیت‌های متنوع جامعه روستایی و عشایری است ابراز داشت: معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، معرفی مشاهیر و استعدادهای جوانان، ارائه توانمندی‌ها و محصولات روستایی و عشایری، صنایع‌دستی و آگاهی و آشنایی بازدیدکنندگان از ظرفیت‌های جامعه روستایی در نقاط مختلف کشور از اهداف اصلی در برپایی این نمایشگاه است.

وی بابیان این‌که 35 درصد جمعیت شهرستان در 58 روستای بخش مرکزی و بخش کوهسرخ کاشمر سکونت دارند خاطرنشان کرد: مناطق روستایی کاشمر علاوه بر تولید محصولات کشاورزی و دامی در حوزه گردشگری نیز از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متعددی برخوردار است که با معرفی و شناساندن این مناطق دیدنی علاوه بر فراهم شدن زمینه برای توسعه پایدار شاهد مهاجرت معکوس و رونق گرفتن اشتغال روستایی نیز خواهیم بود.

برامکی با تأکید بر این‌که غرفه کاشمر در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با مشارکت بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی، میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، امور زنان و خانواده و تعاون روستایی فعال می‌شود یادآور شد: علاوه بر شناسایی توانمندی و ظرفیت‌های کاشمر، در این غرفه محصولات تولیدی شهرستان اعم از محصولات کشاورزی و دامی و صنایع‌دستی نیز به فروش می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر در پایان با اشاره به ظرفیت و برند فرش کاشمر بیان داشت: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی صنعت فرش دستباف کاشمر و ایجاد ارتباط مستقیم بین علاقه‌مندان و فعالان صنعت فرش کشور با تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران فرش این شهرستان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *