حسابرس شهرداری باید توسط شورای شهر تعیین شود نه خود شهرداری

اعضای شورای شهر کاشمر با تأکید بر لزوم شفافیت مالی شهرداری تأکید کردند که حسابرس شهرداری کاشمر باید توسط شورای شهر تعیین شده و زیر نظر این شورا فعالیت کند.
شورای شهر کاشمر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛، علی اسماعیل‌پور امروز در جلسه شورای شهر کاشمر با اشاره به بودجه شهرداری کاشمر، اظهار کرد: با توجه به اینکه در انتهای دی‌ماه قرار گرفته‌ایم و باید هر چه سریع‌تر تکلیف بودجه سال آتی شهرداری مشخص شود لازم است شهرداری در برخی موارد از جمله بودجه سازمان اتوبوس‌رانی، با شفافیت بیشتری عمل کرده و هزینه‌کرد این سازمان را در سال جاری ارائه کنند تا بتوانیم برای سال آینده تصمیم بهتری بگیریم.

این عضو شورای شهر ادامه داد:‌ بودجه سال آینده باید عملیاتی‌تر تنظیم شود و مواردی که هم اکنون مورد ابهام است برطرف شود به عنوان مثال در همین موضوع سازمان اتوبوس‌رانی به مواردی مانند خرید اتوبوس، احداث ایستگاه، حقوق پرسنل و حقوق کارگران اشاره شده است که باید با شفافیت بیشتری به شورا ارائه شود.

یک عضو دیگر شورای شهر کاشمر هم در این زمینه گفت: سؤالات و ابهام‌هایی در مورد بودجه سال آینده شهرداری وجود دارد که باید پاسخ داده شود به عنوان مثال آیا پرسنل حمل و نقل از شهرداری حقوق نمی‌گیرند؟ و چرا بار دیگر در بودجه تحت عنوان حقوق و مزایای نیروهای سازمان اتوبوس‌رانی ارائه شده است.

احمد غزنوی با انتقاد از عدم ارائه گزارش مالی شهرداری به شورای شهر تصریح کرد:‌ شهرداری بر طبق قانون باید صورت هزینه کرد و درآمد خود را در پایان هر ماه به شورای شهر ارائه کند؛ اما اکنون چندین ماه است که این اتفاق نیفتاده است ضمن اینکه شهرداری باید در هر شش ماه یک بار صورت عملکرد مالی خود را به مردم نیز گزارش بدهد.

وی اظهار داشت: همچنین در مورد حسابرسی عملکرد مالی شهرداری با توجه به اینکه خود شهرداری برای این موضوع حسابرس‌ها را تعیین می‌کند به نظر می‌رسد کار شایسته‌ای نیست و بهتر است شورای شهر اقدام به تعیین حسابرس کند و این حسابرس زیر نظر شورا عمکرد مالی شهرداری را بررسی کند؛ به عبارت دیگر باید شورای شهر در موضوع حسابرسی شهرداری پیشگام باشد و لذا شایسته است برای حسابرسی عملکرد مالی شهرداری در سال‌های 95 و 96 خود شورای شهر اقدام به تعیین حسابرس بکند.

غزنوی همچنین با اشاره به برگزاری مناقصه‌ها و مزایده‌های متعدد در شهرداری خاطرنشان کرد: در هنگام باز کردن پاکت‌های پیشنهادی شرکت‌کنندگان در مزایده و مناقصه، باید حتماً نماینده شورای شهر حضور داشته باشد و از آنجا که گاهی اوقات اعضای تعیین شده شورا برای این کار به دلیل مشکلات نمی‌توانند حضور یابند باید به شهرداری تأکید شود که بدون حضور حداقل دو نفر از اعضای شورا، اجازه باز کردن پاکت‌های مزایده‌ها و مناقصه‌ها را ندارند.

رییس شورای شهر کاشمر نیز در این جلسه با تأیید انتقاد عضو شورا مبنی بر لزوم ارائه عملکرد مالی شهرداری به شورای شهر در هر ماه تأکید کرد که طی مکاتبه‌ای با شهرداری کاشمر این موضوع گوشزد و پیگیری خواهد شد.

محمد خباززاده گفت: شهرداری گزارش عملکرد شش ماهه مالی خود را که باید به مردم ارائه کند در نیمه نخست سال در یکی از نشریات محلی منتشر کرد؛ اما باید گزارش ماهانه خود را به شورای شهر هم ارائه کند.

وی همچنین با اشاره به حادثه جانباختن دریانوردان نفت‌کش سانچی گفت: باز هم حادثه غمبار دیگری برای مردم کشور ما به وجود آمد و درگذشت شهادت‌گونه دریادلان کشتی سانچی، دل مردم ایران را غمگین کرد که شورای شهر کاشمر این حادثه غمبار را به همه مردم و خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *