دانشجویان باید از مسائل سیاسی کشور آگاه باشند

مدیر موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر گفت: به رغم اینکه دانشجویان باید از مسائل سیاسی کشور آگاه باشند، اما در حال حاضر این گونه نیست و فقط سرگرم فضای مجازی شده‌اند.

صادق باغبان
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صادق باغبان مدیر موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر با بیان اینکه نبود اسکان مناسب سدی برای حضور گردشگران در کاشمر است گفت: متاسفانه در حال حاضر مشکل اصلی صنعت گردشگری شهرستان نبود اسکان‌های مناسب و ارزان قیمت است.

باغبان با اشاره به اینکه اکنون فقط خانه فرهنگیان از مکانی مناسب برای اسکان آن هم به تعداد محدود برخوردار است، افزود: برای ساخت اسکان‌های ارزان قیمت باید تسهیلات مناسبی در اختیار قرار گیرد.

مدیر موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر در ادامه با بیان اینکه می‌توان از برخی دانشگاه‌ها که در تابستان دانشجو ندارند برای اسکان مسافران استفاده کرد، عدم دسترسی راحت به منطقه را از دیگر مشکلات دانست و اظهار کرد: بدون شک راه اندازی فرودگاه در منطقه می‌تواند شرایط بهتری را برای حضور مسافران در شهرستان کاشمر فراهم آورد.

وی دانشجویان را پتانسیلی ارزشمند برای جذب گردشگر دانست و گفت: اگر طبیعت و مناطق دیدنی کاشمر و کوهسرخ را به خوبی بتوانیم به دانشجویان بشناسانیم هرکدام از این افراد خانواده‌ای دارند که می‌توانند خانواده، اقوام و خویشان خود را برای دیدن این اماکن به شهرستان بیاورند.

باغبان سهم فرودگاه در جذب گردشگر را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: فرودگاه در ارتقاء شهرستان حتی از نظر موضوعات علمی و پزشکی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

مدیر موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر در ادامه با اظهار تاسف از اینکه دانشجویان در سال‌های اخیر در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها هیچ گونه مشارکتی ندارند، بیان کرد: نقش دانشجویان را نمی‌توان در جامعه و تصمیمات دانشجویی کمرنگ و یا نادیده گرفت.

وی ادامه داد: دانشجویان آنقدر قدرت دارند که در برابر بالاترین مقام کشور دیگری می‌ایستند و مانع از انجام روابط بین دو کشور می‌شوند و به صراحت حرف‌های خود را می‌زنند.

باغبان با اشاره به اینکه باید در تصمیم‌گیری‌ها اهمیت نقش دانشجویان لحاظ شود، گفت: در مناسبات فرهنگی، انقلابی و اجتماعی دانشجویان نقش بسیار پررنگی داشته‌اند.

مدیر موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر اظهار کرد: امروزه باید ضمن ارج نهادن به دانشجویان شرایطی فراهم شود تا وظایف اصلی خود را در درس خواندن و کسب آمادگی لازم برای خدمت به خوبی آنجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید از ایده‌های دانشجویان استفاده کند، درس خواندن، بالا بردن معرفت، تأثیرگذاری در محیط خود، فعال بودن را از جمله خصوصیات دانشجویان دانست و افزود: متاسفانه دانشجویان امروزی هیچ تمایلی به شرکت در مسائل سیاسی ندارند.

باغبان با بیان اینکه امروزه دانشجویان فقط سرگرم فضای مجازی شده‌اند، گفت: باید برای اجتماعی کردن دانشجویان تلاش بیشتری کرد.

مدیر موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر با اشاره به اینکه دانشجویان کمتر در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها مشارکت دارند، اظهار کرد: به رغم اینکه دانشجویان باید از مسائل سیاسی کشور آگاه باشند، اما در حال حاضر این گونه نیست.

وی در پایان تصریح کرد: هرچند پتانسیلی که در دانشجویان فعلی در همه زمینه‌ها وجود دارد چندین برابر دانشجویان قدیم است، اما حاضر به استفاده از این توانایی‌ها نیستند و متاسفانه تاکنون شناخت درستی از دانشجویان صورت نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *