هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق در کاشمر برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر از برگزاری هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق با حضور 5 استان شرق کشور در اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی این شهرستان خبر داد.
حسن مدرس مقدم
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حسن مدرس‌مقدم در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق در سالن جلسات فرمانداری کاشمر اظهار کرد: جشنواره تئاتر میثاق در بدو شروع به‌صورت شهرستانی و سپس در سال‌های گذشته نیز با استقبال گروه‌های هنری از شهرستان‌های مختلف به‌صورت استانی برگزار می‌شد.

وی با بیان این‌که هفتمین جشنواره تئاتر میثاق با رایزنی و هماهنگی انجام‌شده برای اولین بار به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشنواره با حضور گروه‌های نمایشی از 5 استان شرق کشور شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و یزد در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با تقدیر از همراهی و حمایت‌های مجموعه شهرستان از شش دوره این جشنواره در سال‌های گذشته یادآور شد: امیدواریم روند همکاری‌ها و حمایت‌ها از این جشنواره در ایستگاه هفتم ادامه داشته باشد و بتوانیم این جشنواره را در سطح بالایی برگزار کنیم.

مدرس‌مقدم با تأکید بر این‌که برگزاری این جشنواره‌ها در حقیقت یک کلاس آموزشی و فرصت بهره‌وری برای رشد و تعالی هنر تئاتر است، افزود: در حقیقت تئاتر عرصه‌ای است که می‌تواند به‌عنوان زیرساخت فرهنگی به رفع بسیاری از معضلات فرهنگی کمک کند.

وی با اشاره به استقبال مردم کاشمر از هنر تئاتر و حضور در سالن آمفی‌تئاتر برای تماشای این هنر در سال‌های اخیر، ادامه داد: خوشبختانه موضوع اقتصاد تئاتر به‌خوبی مورد توجه مردم هنردوست کاشمر قرارگرفته‌است به‌طوری‌که در اجرای نمایش‌هایی که در ماه‌های اخیر در مجتمع فرهنگی هنری سرو انجام‌شده است حمایت مردم از گیشه و خرید بلیت برای تماشای نمایش خوب بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر اضافه کرد: در حال حاضر یک درصد جمعیت کاشمر از تئاتر استقبال می‌کنند و با بلیت‌فروشی که انجام می‌شود کمک خوبی به این حوزه انجام می‌شود.

مدرس‌مقدم افزود: قطعاً اگر روند حمایت از تئاتر در شهرستان به همین منوال ادامه یابد و مردم را به این سمت هدایت کنیم تا از گیشه حمایت کنند می‌توانیم یک الگوی اقتصاد مقاومتی را در حوزه فرهنگ به سراسر کشور معرفی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر میثاق در منطقه شرق کشور پازل حرکت در حوزه تئاتر تکمیل و زمینه برای برگزاری این جشنواره به‌صورت کشوری نیز فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *