نقش بسزای تئاتر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

سرپرست فرمانداری کاشمر با اشاره به این‌که تئاتر می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، گفت: هنر، بهترین وسیله برای انعکاس مفاهیم اسلامی و انسانی است.
مرادعلی احمدزاده
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مرادعلی احمدزاده ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق در سالن جلسات فرمانداری کاشمر اظهار کرد: تئاتر یکی از شاخه‌های اثرگذار در حوزه هنر است که می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشته باشد.

وی افزود: نمایش می‌تواند آیینه فرهنگ جامعه باشد و از این طریق برای تأثیرگذاری در انتقال پیام‌های ملی، قومی و ارزشی بهره جست.

سرپرست فرمانداری کاشمر ادامه داد: تئاتر عنصری اثرگذار و مهم در تعیین ناهنجاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماع دارد به همین جهت ضرورت دارد به این حوزه توجه جدی شود.

احمدزاده هنر را بهترین وسیله برای انعکاس مفاهیم اسلامی و انسانی دانست و تأکید کرد: همواره هنر اصیل تئاتر در فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگی جامعه از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار است و در این راستا نیز هنرمندان می‌توانند با اتکا به فرهنگ غنی اسلامی و بومی در راستای بهبود و اصلاح ناهنجاری‌های جامعه حرکت کنند.

وی با بیان این‌که درصورتی‌که تئاتر بر پایه باورهای دینی و ملکه‌های ذهن مردم استوار باشد قطعاً اثر مطلوبی بر مردم خواهد گذاشت افزود: انقلاب اسلامی در این حوزه تنها از هنر و هنرمند یک توقع دارد که جامعه هنری با نگاه زیباشناختی هنر به موضوعات مختلف جامعه به‌ویژه فرهنگ ایثار، فداکاری و حماسه‌های مردم در دوران مختلف پس از انقلاب بنگرد و با زبان هنرمندانه موضوعات را تبیین و به نسل‌های بعد از انقلاب منتقل کند.

سرپرست فرمانداری کاشمر با اشاره به رویکرد جشنواره تئاتر میثاق یادآور شد: خوشحالیم که این جشنواره با تلاش هنرمندان و دست‌اندرکاران در هفتمین مرحله قرار است به‌صورت منطقه‌ای برگزار شود، بنابراین انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها و نهادها در راستای برگزاری مطلوب این جشنواره همکاری و همراهی کنند.

احمدزاده با بیان این‌که استقبال از این جشنواره در طی 6 مرحله گذشته که به‌صورت شهرستانی و استانی برگزار شده مطلوب و رضایت‌بخش برای شرکت‌کنندگان، متولیان و برگزارکنندگان بوده است اظهار کرد: سیر تکاملی و رشد جشنواره با ظرفیت و توانمندی شهرستان و استعداد هنرمندان کاشمری قابل‌ تقدیر است و امیدواریم با برگزاری موفق جشنواره منطقه‌ای زمینه و بستر برگزاری این جشنواره به‌صورت کشوری نیز فراهم شود.

وی با تأکید بر بسیج امکانات و حمایت دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان برای برگزاری این رویداد هنری در اردیبهشت‌ماه سال آینده بیان کرد: تئاتر علاوه بر این‌که به‌عنوان ستون فرهنگی جامعه در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی نقش مؤثری دارد می‌تواند فرصت خوبی برای پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *