تناقض‌گویی مسئولان در خصوص وجود آرسنیک در آب شرب شهر ریوش/ کارشناسان بهداشت از آب شرب ریوش استفاده نمی‌کنند

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با انتقاد از تناقض‌گویی مسئولان در خصوص وجود آرسنیک در آب شهر ریوش، گفت: کارشناسان بهداشت در ریوش از آب شرب این شهر استفاده نمی‌کنند و آب مصرفی را از کاشمر می‌برند.
محمد صادقی شورای شهر کاشمر
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمدصادقی صبح امروز در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر کاشمر که با حضور مدیر امور آب و فاضلاب این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه دو بار برای بازدید از مراکز بهداشتی منطقه کوهسرخ به این شهر مراجعه می‌کنم، متأسفانه موضوع آرسنیک در آب شرب شهر ریوش مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه کارشناسان بهداشت مدعی هستند که آب شرب شهر ریوش کماکان ایراد دارد، ادامه داد: کارشناسان بهداشت در ریوش از آب شرب این شهر استفاده نمی‌کنند و آب مصرفی خودشان را از کاشمر می‌برند.

عضو شورای شهر کاشمریادآور شد: با توجه به بررسی‌ها و آزمایش‌هایی که توسط کارشناسان بهداشت انجام می‌شود، همچنان مشکل وجود آرسنیک در آب شهر ریوش وجود دارد.

وی بابیان اینکه مرکز بهداشت مدعی آلوده بودن آب است، اما بخشداری و مسئول وقت آبفای شهر کاشمر تأکید داشتن که آب ریوش مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: این دوگانگی و تناقض‌گویی مسئولان سبب شده که مردم این شهر با اطمینان خاطر از آب شرب مصرف نکنند.

احمد غزنوی عضو دیگر شورای شهر کاشمر با تأکید بر اینکه قیمت آب‌بهای مصرفی از سایر پارامترها کمتر است، گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام‌شده آب‌بهای مصرفی با احتساب هزینه‌ها، تجهیزات و شبکه‌ها محاسبه می‌شود، انتظار می‌رود، شبکه‌های قدیمی که طول عمر استاندارد آنها به پایان رسیده است، تعویض شود.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر کاشمر نیز استفاده برخی از مشترکین در منطقه کلاته بزی از آب شرب شهری برای پر کردن استخرها را از گلایه‌های مردمی عنوان کرد و گفت: در شرایطی که با بحران آب مواجه هستیم عده‌ای بدون رعایت الگوی مصرف آب استفاده می‌کنند و در مقابل شهروندی که برای پرداخت هزینه قبض آب ناتوان است، باید آب آن را قطع کنیم؟

حجت‌الاسلام میثم خزاعی با تأکید بر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و رعایت الگوی مصرف، خاطرنشان کرد: هر چه مدیران قوی و توانمند باشند، بازهم به شهروندانی نیاز داریم که توانا شده و آموزش‌های شهروندی را فراگرفته باشند، بنابراین ضرورت دارد آموزش و فرهنگ‌سازی به‌عنوان یک نیاز ضروری نهادینه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *