سرمایه‌گذار پروژه فاضلاب کاشمر به دنبال دریافت وام است

شهردار کاشمر با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار پروژه فاضلاب شهر کاشمر به دنبال دریافت وام است، گفت: در حالی وارد سال سوم پروژه فاضلاب شهر کاشمر می‌شویم که باوجود حل معادلات خبری از اجرای پروژه در این شهر نیست.
جعفر سلیمانی شهردار کاشمر
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، جعفر سلیمانی صبح امروز در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر کاشمر با اشاره به اینکه موضوع مربوط به معادلات حفاری‌های پروژه فاضلاب در انتهای سال 94 حل‌شده است، اظهار داشت: درحالی‌که گناباد با 50 درصد جمعیت کاشمر به دلیل اینکه شهر آقای مدیرعامل است، سهم خوبی از اعتبارات ملی دارد از پیشرفت خوبی برخوردار است، اما برای شهر کاشمریک سرمایه‌گذاری انتخاب کردیم که برای اجرای پروژه به دنبال دریافت وام است.

وی با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب کاشمر با حضور وزیر نیرو کلنگ‌زنی شده است، ادامه داد: مبنای طرح و برآوردی که انجام‌شده بود مربوط به قیر تن 90 هزار تومان بود و درمجموع برای حفاری 300 کیلومتری شهر 3.5 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده بود، توقع این بود که 250 کیلومتر معبر را با این مبلغ به پیمانکار واگذار کنیم و در شرایطی بود که شهرداری باید برای روکش و مرمت آن 70 میلیارد تومان هزینه کند.

شهردار کاشمر بابیان اینکه در راستای اهمیت موضوع و کمک به اجرای پروژه مقرر شد که 5 میلیارد توسط شرکت آب و فاضلاب استان، 5 میلیارد تومان توسط استانداری خراسان رضوی پرداخت و شهرداری هم از 5 میلیارد تومان عبور کند، درنهایت سرمایه‌گذار با فرمولی که ارائه شد پذیرفت که این پروژه را اجرا کند، خاطرنشان کرد: 70 درصد حفاری‌هایی که در مسکن مهر برای اجرای پروژه فاضلاب انجام شد، بدون دریافت ریالی حفاری‌ها را پر و آسفالت کردیم و در ادامه نیز در سطح شهر مسیرهایی که قرار بود بازسازی کنیم به سرمایه‌گذار اعلام کردیم که بدون پرداخت هزینه نسبت به اجرای پروژه فاضلاب اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه در شرایطی وارد سال سوم اجرای پروژه فاضلاب کاشمر می‌شویم که باوجود معادلات حل‌شده خبری از کار اجرایی نیست، یادآور شد: حدود 2 سال شهروندانی را که تقاضای آسفالت کوچه‌ها را داشتند، معطل نگه داشتیم و این مهم صدای نارضایتی مردم را بلند کرده است.

سلیمانی افزود: انتظار داریم این پروژه که قرار است، توسط بخش خصوصی در مدت‌زمان کمتری نسبت به پروژه‌های دولتی اجرا شود از دولتی‌ها عقب نیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *