217 ویلانشین کاشمر آب شرب 6000 مشترک را مصرف می‌کنند

217 ویلانشین کاشمر آب شرب 6000 مشترک را مصرف می‌کنندمدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر با اشاره به وضعیت منطقه کلاته‌بزی که طی چند سال اخیر شکل گرفته است، گفت: در زون بالای کلاته بزی 217 اشتراک داریم که 32 مشترک در داخل خود کلاته بزی بوده و 62 لیتر بر ثانیه آب مصرف می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عباسی امروز چهارم بهمن‌ماه با حضور در جلسه علنی شورای شهر، با بیان اینکه سه چاه فقط برای این تعداد مشترک در کلاته بزی مصرف می‌شود، عنوان کرد: با این سه چاه باید 6 هزار اشتراک را آب دهیم اما 217 اشتراک مصرف می‌کنند و در این خصوص نیازمند حمایت شورا و شهرداری هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امور آبفای کاشمر بزرگ‌ترین امور استان بعد از شرکت‌های تبصره هستند که شامل سبزوار، نیشابور و تربت‌حیدریه می‌شود، افزود: بدون شک امور بزرگ مسائل و مشکلات بزرگ‌تری را دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر با توجه به بارش‌های اخیر وضعیت بحران آب در کشور را بسیار جدی دانست و گفت: متأسفانه منطقه کاشمر هم در خصوص منابع آبی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

عباسی با اعلام اینکه می‌طلبد در این خصوص برنامه‌ریزی بسیار دقیقی داشت، از ادارات خدماتی همانند آب به عنوان ادارات استراتژیک نام برد و عنوان کرد: اگر قطعی آب اتفاق بیفتد در کمترین زمان بالاترین نارضایتی‌ها به وجود می‌آید.

وی در ادامه تعداد اشتراک‌های امور آب شهر کاشمر را 39 هزار و 128 مورد اعلام کرد و گفت: این آمار با آحاد به 41 هزار و 809 اشتراک در خود شهر کاشمر می‌رسد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر همچنین از وجود 24 حلقه چاه جهت تأمین آب مورد نیاز خبر داد و افزود: اکنون 18 حلقه چاه در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 6 حلقه چاهی که خارج از مدار هستند برای افق تأمین آب شهرستان دیده شده است، بیان کرد: اکنون با 496 لیتر بر ثانیه تأمین آب شهرستان انجام می‌شود.

عباسی، طول شبکه توزیع را 340 کیلومتر اعلام کرد و اظهار کرد: بدون شک شبکه بزرگ اصلاح و توسعه بسیاری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در شهر کاشمر 2663 متر اصلاح شبکه انجام شده است، بیان کرد: در مجموع با شهر ریوش از ابتدای سال تاکنون 4000 متر اصلاح شبکه، 931 متر توسعه شبکه شهر کاشمر و با شهر ریوش هزار و 38 متر انجام شده است.

عباسی با بیان اینکه به اداره کل در استان اعلام کرده‌ایم که حاضر هستیم هزینه‌های خود را بدهیم و از سویی درآمدها را خودمان مدیریت کنیم و خودگردان شویم، عنوان کرد: این اقدام ضوابط و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر با تأکید بر استفاده از پیمانکار بومی در نصب انشعابات افزود: با وجود اینکه در گذشته پیمانکار نصب انشعاب از شهرهای اطراف بود اما اکنون از خود ظرفیت‌های بومی شهر کاشمر استفاده می‌شود.

وی در ادامه از حفر دو حلقه چاه جدید در ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: طی ده روز اخیر دو حلقه چاه تجهیز و وارد مدارد بهره‌برداری شدند.

عباسی همچنین از ارتقاء آزمایشگاه امور آب کاشمر از گریدD به گرید B خبر داد و عنوان کرد: با مجوزی که صادر شده به زودی آزمایشگاهی که بتواند تمامی آزمایشات مورد نیاز و استاندارد کشوری را برای سلامت آب انجام دهد تجهیز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل سیستم تله مترینگ 400 میلیون تومان تأمین اعتبار شده است، از کاهش 215 درصدی کاهش مصرف انرژی در چاه‌ها طی سه‌ماهه اخیر، کاهش 15.7 درصدی مصرف برق در روشنایی مخازن و رسیدن روشنایی مخازن به 100 درصد خبر داد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر با اشاره به اینکه هرچند تمامی امورهای استان دارای انبار بحران هستند اما امور آب کاشمر دارای سوله بحران است، ادامه داد: اصلاح و توسعه و یا هر اقدام دیگر باید اصول مهندسی در آن‌ها رعایت شود.

وی در ادامه به مشکلات پیش روی امور آب کاشمر اشاره کرد و گفت: متأسفانه در برخی جاه‌ها به دلیل کم‌کاری که در گذشته خود امور آب کاشمر داشته آب شربی که باید به دست مردم برسد در جاه‌هایی مصرف می‌شود که نیازی نیست.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر در سمت کلاته بزی و سید مرتضی یک انشعاب 4 اینچ را قطع کرده‌ایم، بیان کرد: در کلاته بزی انشعابات غیرمجاز بسیاری است که باید تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه هرچند برخی از این انشعابات پرمصرفی که در داخل شهر هستند چاه دارند اما از آب شرب شهری استفاده می‌کنند و آب چاه را به کشاورزان می‌فروشند، گفت: امامزاده سید حمزه یکی از این مکان‌ها است.

عباسی همچنین به وضعیت مناطق حاشیه‌نشین اشاره کرد و افزود: با توجه به قانون واگذاری انشعابات جدید نمی‌توانیم به مناطق حاشیه‌نشین انشعابی بدهیم مگر اینکه مسئولان برای واگذاری انشعاب به محدوده خاصی مجوز دهند.

وی در ادامه از طلب 366 میلیونی امور آبفای شهری کاشمر از ادارات دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی خبر داد و گفت: تا جایی که توانسته‌ایم تعامل داشته‌ایم اما در برخی مواقع برای وصل مطالبات باید از اهرم‌های فشار استفاده کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر به وضعیت پروژه فاضلاب شهر کاشمر که در رکود به سر می‌برد اشاره کرد و افزود: به‌رغم کش و قوس‌هایی که داشته ولی پروژه اکنون در رکود به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در منطقه هیچ‌گونه رودخانه دائم نداریم و به دلیل خشک‌سالی‌ها تمامی تبدیل به فصلی شده‌اند، افزود: به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر شاهد چاله‌های بسیار عمیقی در منطقه هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر با اعلام اینکه حتی شکاف‌هایی که در سطح آسفالت خیابان‌ها شاهد هستیم دلایل بسیاری دارد که مهم‌ترین آن نشست‌های زمین است، به وضعیت آب شرب شهر ریوش اشاره کرد و گفت: آرسنیک مختص آب شرب شهر ریوش نیست و در بسیاری از جاه‌های کشور این موضوع وجود دارد و تاکنون فکری در این خصوص نشده است.

عباسی با بیان اینکه تصمیم بر این گرفته شده که سد ریوش به منابع تولیدی که در منطقه داریم وصل شود، افزود: به زودی در پشت سد چاهی حفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل اقدامات جدی در دست اقدام است، عنوان کرد: براساس ماده 688 قانون مجازات‌ اسلامی مرکز بهداشت نامه‌ای را تهیه کرده که اگر تا پایان سال مشکل رفع نشود مدیر امور بازداشت خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر با اعلام اینکه سلامت مردم برای ما از هر چیز دیگر مهم‌تر است، بیان کرد: به جد پیگیر این موضوع هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال آینده قانونی خواهد آمد که بخشی یا تمام بدهی مدارس بخشوده خواهد شد، گفت: این موضوع شامل حال مدارسی که معوقه خواهند داشته باشد نمی‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه اکنون آب به قیمت هر متری 1100 تومان تولید می‌شود درصورتی‌که مشترکین بسیار کمتر پرداخت می‌کنند، بیان کرد: قبوض آب به نسبت سایر قبض‌های برق و یا گاز بسیار کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *