بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دلیل عدم پرورش خلاقیت آن‌ها در دوران کودکی است

یک عضو شورای شهر کاشمر بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در دانشگاه‌ها را به دلیل عدم پرورش خلاقیت و استعدادهای آن‌ها در دوران کودکی دانست.احمد غزنوی شورای شهر کاشمر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد غزنوی در گفتگو با کاشمربصیر، اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه دانشگاهی و دانشجویی ما این است که دانشجویان ما کاربلد نیستند؛ چرا که اگر فارغ‌التحصیلان ما به معنی واقعی کلمه متخصص باشند بیکار نمی‌مانند.

وی ادامه داد: یکی از ریشه‌های عدم تخصص پیدا کردن دانشجویان این است که از دوران کودکی استعداد و توانمندی‌های فرزندان جامعه را پرورش نمی‌دهیم و بسیاری از آن‌ها با ترس از ورود به عرصه کار و عمل بزرگ می‌شوند.

این عضو شورای شهر کاشمر تأکید کرد: عدم پرورش استعداد و خلاقیت کودکان و دانش‌آموزان منجر به عدم ایجاد خودباوری در آن‌ها شده و همین موضوع باعث گسترش روحیه خجالتی بودن می‌شود و لذا جرأت کافی برای ورود به متن کارها را ندارند.

غزنوی افزود: اگر کسی با پرورش خلاقیت و به کار بستن آن در عرصه عمل وارد بازار کار شود، موفق خواهد بود و لذا اگر پرورش ما در دوران کودکی جوانان درست بود امروز شاهد بسیاری از مشکلات نبودیم بنابراین باید با توجه به مزایای پرورش خلاقیت در کودکان به دنبال تحقق آن باشیم.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که به طور مستقیم با دانش‌آموزان ارتباط دارد باید موضوع پرورش خلاقیت را جدی بگیرد و ذهن‌های قوی و خلاق پرورش دهند؛ چراکه متأسفانه باید قبول کنیم که بسیاری از مدیران ما خلاق نیستند و نمی‌توانند تصمیم‌های جدید و تأثیرگذار بگیرند.

وی گفت: خانواده‌ها، معلمان و همه کسانی که با کودکان در ارتباط هستند باید به ‌آن‌ها اهمیت بدهند و هیچ‌گاه به ایده‌ها و حرف‌های آن‌ها نخندند؛ چراکه بزرگترین اختراعات دنیا از همین حرف‌های خنده‌دار پدید آمده است.

این عضو شورای شهر کاشمر تصریح کرد:‌ اگر امروزه با معضلی به نام بیکاری جوانان تحصیلکرده مواجه هستیم یک دلیل آن همین است که روحیه خلاقیت و خودباوری در آن‌ها تقویت نشده است و لذا قادر به ایجاد فرصت‌های جدید کار و شغل برای خود نیستند و بسیاری از جوانان تحصیلکرده ما تنها در انتظار برگزاری یک آزمون استخدامی هستند.

وی افزود: باید هم در محیط مدرسه و هم در محیط دانشگاه با بها دادن به طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان و دانشجویان باعث تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس آن‌ها شده و تلاش کنیم نیرویی قوی و خلاق را روانه بازار کار کنیم.

غزنوی ادامه داد:‌ آینده کشور ما ارتباط مستقیم با نوع پرورش استعدادهای کودکان امروز دارد و به ویژه در شهرهای کوچکی مانند کاشمر باید تلاش کنیم تا فرزندان ما از جرأت و شهامت کافی برای ورود به عرصه‌های مختلف برخوردار شوند.

وی گفت: گاه در کشور شاهد بحران‌هایی در عرصه‌های مختلف هستیم که به علت تصمیم‌گیری‌های اشتباه مدیران است و لذا باید تلاش کنیم نسل ٖآینده ما نسلی مستقل و توانمند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *