اجرای نامناسب فریضه امر به معروف در جامعه نتایج سوء به دنبال دارد

امام جمعه کاشمر و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان تأکید کرد: چنانچه امرو به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه بد اجرا شود نتایج سوء خواهد داشت.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشمر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: از لحاظ تشکیلاتی وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شده و با یک نظم و ترتیب خاصی کارها در حال پیگیری و انجام است.

امام حمعه کاشمر و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان افزود: در مقام اجرا باید تجدید نظر کنیم و با استفاده از ظرفیت سایر بخش‌ها به ویژه مردم و نیروهای بسیجی گستره کار را از ساختار اداری آن بیرون برده و از ظرفیت مردم و علاقمندان و متدینین بیشتر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: کار امر به معروف و نهی از منکر یک امر تخصصی و بسیار حساس است که چنانچه بد اجرا شود باعث نتایج سوء در جامعه خواهد شد.

امام جمعه کاشمر گفت: در یک شرایطی هستیم که برای برخورد با برخی ناهنجاری‌ها باید تصمیم متفاوت و ویژه بگیریم؛ چراکه برخورد با برخی از این ناهنجاری‌ها در حد یک تذکر لسانی نیست.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر با بیان اینکه غفلت و بی‌توجهی باعث گسترش منکرات در جامعه می‌شود تأکید کرد: در سطح ادارات شهرستان رؤسای ادارات باید با برگزاری جلسات مختلف با کارکنان، خود را ملزم به مراقبت و رسیدگی به امور کارکنان به ویژه در بحث نوع برخورد با ارباب رجوع کنند.

طباطبایی بابیان اینکه بر اساس روایات اسلامی چنانچه این وظیفه را ترک کنیم عواقب سوء خواهد داشت اظهار داشت: در برخورد با منکرات در سطح جامعه باید با یک برخورد زبانی نرم با منکرات برخورد شود تا تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای افرادی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند به ویژه در برخورد با منکرات تأکید کرد.

در ادامه این جلسه سرپرست فرمانداری کاشمر هم با بیان اینکه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، یک وظیفه دینی و ذاتی برای مسئولان محسوب می‌شود اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر در چهار معاونت فرهنگی، ادارات، تشکل‌های مردمی و سازمان‌های نظامی و قضایی فعالیت خود را انجام داده است و به صورت منظم در هر سه ماه یک جلسه برگزار کرده و در خصوص اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

مرادعلی احمدزاده ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص یک بخش یا عده خاصی نیست و در این راستا معاونت ادارات با حضور رؤسای ادارات و نهادهای شهرستان به صورت منظم تشکیل جلسه داده و موارد لازم در خصوص اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح ادارات شهرستان به ویژه در رابطه با برخورد کارکنان با ارباب رجوع متذکر شده است.

وی گفت: در همین راستا با اتاق اصناف و صنوفی که به صورت گسترده با مردم ارتباط دارند و به نوعی یک فضای عمومی محسوب می‌شوند نیز جلسات مختلفی برگزار شده است.

احمدزاده با اشاره به اینکه شهرستان کاشمریک شهر مذهبی و زیارتی است و عنوان دومین شهر زیارتی استان را دارد تأکید کرد: خوشبختانه در کاشمر از لحاظ وجود منکرات در سطح پایینی قرار داریم ولی با توجه به فضای شهرستان نیاز به کار بیشتری احساس می‌شود تا مواردی را هم که وجود دارد دیگر مشاهده نشود.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه حکم علیرضا سازگار، فرمانده سپاه کاشمر به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشمر ابلاغ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *