گزارش تصویری : سایه سنگین محرومیت بر روستای گندم‌بر کاشمر

گندم‌بر را باید محروم‌ترین روستای کاشمر دانست. این روستا به آب شرب دسترسی ندارد و آب مورد نیاز آن‌ها با تانکر تأمین می‌شود. فقر اقتصادی، فقر بهداشتی، فقر تغذیه، فقر فرهنگی و غیره از جمله شرایط حاکم بر اهالی این روستاست.
روستای گندم بر کاشمر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روستای گندم‌بر در حاشیه کویر جنوبی کاشمر واقع شده است. فاصله این روستا با شهر کاشمر 25 کیلومتر شامل 11 کیلومتر راه آسفالت و 14 کیلومتر راه خاکی و ریگی نامناسب است.

گندم‌بر را باید محروم‌ترین روستای کاشمر دانست. این روستا به آب شرب دسترسی ندارد و آب مورد نیاز آن‌ها با تانکر تأمین می‌شود. فقر اقتصادی، فقر بهداشتی، فقر تغذیه، فقر فرهنگی و… از جمله شرایط حاکم بر اهالی این روستاست.

خانه‌های این روستا دیدنی است! برخی از این خانه‌ها حتی فرش هم ندارد! برخی از کودکان روستای گندم‌بر حتی هنوز کاشمر را هم ندیده‌اند و حتی کارهای ساده‌ای مثل مسواک‌زدن را هم بلد نیستند!

معلم این روستا می‌گفت تغذیه‌ای که دانش‌آموزان با خودشان به مدرسه می‌آورند، نان خالی است!

گفته می‌شود که این روستا حدود 250 نفر جمعیت دارد. اهالی این روستا درد‌دل‌های زیادی دارند. در چند روز گذشته، با پیگیری بخشدار مرکزی کاشمر، جمعی از مسئولان از جمله امام جمعه، آموزش و پرورش، هلال احمر و جهادکشاورزی در میان مردم این روستا حاضر شدند و از نزدیک با شرایط زندگی آن‌‌ها آشنا شدند.

در تصاویر زیر بخشی از محرومیت اهالی این روستا به تصویر کشیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *