مشکل آب شرب‌ روستاهای کوهسرخ تا پایان بهمن‎ماه رفع شود

سرپرست فرمانداری کاشمر گفت: بخشداری کوهسرخ و آب و فاضلاب روستایی موظف هستند تا پایان بهمن‌ماه با تحویل منابع آبی، آب شرب موردنیاز مردم این دو روستا را تأمین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مرادعلی احمدزاده عصر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کاشمر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع آب شرب مجموعه امامزاده سید مرتضی(ع) از موضوعات تکراری جلسات این شوراست که سال‌هاست مطرح می‌شود.

وی با بیان این‌که در آخرین جلسه‌ای که این مشکل مطرح شد مقرر شد که این مهم تا پایان سال گذشته برطرف شود، افزود: انتظار داریم اداره آب و فاضلاب شهری کاشمر به‌عنوان متولی و تأمین‌کننده آب شرب، مدیریت تأمین آب شرب مورد نیاز این مجموعه را به دست بگیرد.

سرپرست فرمانداری کاشمر با اشاره به حضور سالانه سه و نیم میلیون زائر و مسافر به این شهرستان به‌ویژه ایام تعطیلات نوروز و تابستان، تأکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط در مجموعه امامزاده سید مرتضی(ع) در خصوص رفع مشکل آب شرب اقدام عملی انجام دهند تا افرادی که به این مجموعه مراجعه می‌کنند بدون دغدغه از آب شرب استفاده کنند.

احمدزاده همچنین در خصوص تحویل منابع آب در دو روستای باقیمانده بخش کوهسرخ به آب و فاضلاب روستایی یادآور شد: بخشداری کوهسرخ و آب و فاضلاب روستایی موظف هستند تا پایان بهمن‌ماه با تحویل منابع آبی، آب شرب مورد نیاز مردم این دو روستا را تأمین کنند.

وی با اشاره به تأیید نظر کارشناس حوزه بهداشت مبنی بر وجود آلودگی میکروبی در آب روستای تنورجه تأکید کرد: آب و فاضلاب روستایی به‌عنوان متولی تأمین آب شرب روستایی باید موضوع نشتی و واردشدن آلودگی به شبکه آب را پیگیری کند و مانع از به خطر افتادن سلامت مردم شود.

*آب روستای تنورجه کاشمر غیرقابل‌ شرب است

در ادامه مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت کاشمر نیز با اشاره به این‌که موضوع آب روستای تنورجه از توابع بخش کوهسرخ به یک حالت اضطرار و فوری تبدیل‌شده است، گفت: بر اساس نمونه‌برداری‌های انجام‌شده از آب شرب روستای تنورجه، موضوع آلودگی میکروبی مشاهده شده است، اما به دلیل اهمیت موضوع با انجام نمونه‌برداری مجدد از سه‌نقطه باز هم این آلودگی مشاهده شد.

سیدعلی سیادتی با تأکید بر این‌که در حال حاضر بدون تعارف آب روستای تنورجه غیرقابل‌شرب است و به‌نوعی تهدید علیه سلامت عمومی محسوب می‌شود بیان کرد: این تنها در حیطه اختیارات آب و فاضلاب روستایی است که این معضل را برطرف کند.

وی یادآور شد: وجود آلودگی در آب روستای تنورجه باعث کاهش شاخصه‌های بهداشتی در کاشمر نیز می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود به‌منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *