جریمه 50 هزار تومانی به ازای هر متر دیوارنویسی بدون مجوز در کاشمر

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر از تصمیم کمیته زیباسازی و مبلمان شهری شورای شهر برای جریمه افراد و ارگان‌هایی که اقدام به دیوارنویسی بدون مجوز می‌کنند، خبر داد.
جریمه 50 هزار تومانی به ازای هر متر دیوارنویسی بدون مجوز در کاشمر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن اعمی در گفتگو با کاشمربصیر، اظهار کرد: به منظور زیباسازی فضای شهری و جلوگیری از ایجاد آلودگی‌های بصری، تصمیم‌های مختلفی در کارگروه زیباسازی و مبلمان شهری کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر اتخاذ شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر ادامه داد: در همین راستا می‌توان به مصوبه جمع‌آوری تابلوهای غیراستاندارد و نامناسب و نیز دیوارنویسی‌ها اشاره کرد ضمن اینکه مصوبه‌ای به تصویب شورا رسیده است که بر اساس آن به ازای هر متر مربع دیوارنویسی بدون مجوز از شهرداری، مبلغ 50 هزار تومان جریمه برای فرد، شرکت و یا ارگان متخلف در نظر گرفته خواهد شد.

اعمی گفت: ما در شورای شهر دست کمک و نیاز به سوی همه دراز می‌کنیم و امیدواریم همه صاحب‌نظران ما را در اداره شهر همراهی کنند.

در همین زمینه مسئول روابط عمومی شهرداری کاشمر هم اظهار داشت: در پی تصمیم کارگروه زیباسازی و مبلمان شهری کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، تاکنون بیش از 25 تابلوی غیرمجاز که شهر را نازیبا کرده بود از سطح شهر جمع‌آوری شده است که این تابلوها شامل تابلوهای پزشکان، دفتر اسناد رسمی، دفتر وکلا، سردر مغازه‌ها و موارد دیگر بوده است.

مهدی هاشمی ادامه داد: ما به صورت جدی‌تر جلوی نصب هر گونه تابلو و دیوارنویسی را گرفته‌ و به پشتوانه شورای شهر توانسته‌ایم در کار خود با قاطعیت بیشتری قانون را اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادهای شهرداری این است که یکی از خیابان‌های شهر به عنوان خیابان الگو انتخاب شود تا در آن خیابان، سیما و منظر شهری را در بخش تابلوهای سردر به صورت قانون‌مند دربیاوریم ضمن اینکه شهرداری آمادگی این را دارد که یک بسته حمایتی برای افرادی که این قانون را رعایت می‌کنند در نظر بگیرد و در این راستا ما باید هماهنگی‌هایی را با اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و نظام پزشکی شهرستان داشته باشیم.

مسئول روابط عمومی شهرداری کاشمر همچنین با اشاره به طراحی المان‌های نوروزی گفت: ما در اوایل آذرماه فراخوان استقبال از نوروز 97 را منتشر کردیم که تاکنون بیش از 150 اثر به جشنواره ارسال شده و باید با تشکیل هیأت داوری نسبت به داوری آثار اقدام کنیم.

هاشمی تأکید کرد: یکی از مواردی که در بحث مبلمان شهری با آن مواجه هستیم درخواست‌هایی است که هنرمندان برای نقاشی دیواری دارند و ما به دنبال این هستیم که این آثار دارای شناسنامه و اصالت باشند تا بتوانیم از یک اثر هنری که توسط یک فرد خلق می‌شود به خوبی دفاع کنیم، بنابراین باید یک کمیته زیباسازی تشکیل شود تا از این به بعد هر موضوع یا اثر هنری که قرار بود در سطح شهر اجرا شود از فیلترهای آن کمیته عبور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *