توسعه گردشگری در کوهسرخ منجر به افزایش ماندگاری مسافران در کاشمر خواهد شد

جاذبه های گردشگری کوهسرخ

شهردار ریوش تأکید کرد: توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های آن در کوهسرخ به افزایش ماندگاری زائران و مسافران در کاشمر کمک خواهد کرد.

جاذبه های گردشگری کوهسرخ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا کاردانی در گفتگو با کاشمربصیر، اظهار کرد: منطقه کوهسرخ استعداد و ظرفیت‌های ویژه‌ای در گردشگری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همان نقشی که طرقبه و شاندیز در اطراف مشهد دارند، کوهسرخ می‌تواند برای کاشمر ایفا کند و به عنوان یک ظرفیت ارزشمند در کنار کاشمر می‌تواند به عنوان منطقه ییلاقی این شهرستان به حساب آید تا زائر و مسافرانی که به کاشمر سفر می‌کنند به این سمت سوق داده شده و میزان ماندگاری آن‌ها در منطقه افزایش یابد.

شهردار ریوش خاطرنشان کرد: در بخش کوهسرخ، روستاهای کریز و طرق، به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شده است که باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سوق دادن گردشگران به این روستاها اقدام شود ضمن اینکه ما به عنوان شهرداری ریوش اعلام کرده‌ایم که این آمادگی را داریم تا آبگرم کریز را در اختیار بگیریم و آن را احیا کنیم.

کاردانی با اشاره به جذابیت‌های موجود در شهر ریوش اظهار کرد: رودخانه نابای یکی از ظرفیت‌های گردشگری منطقه کوهسرخ و شهر ریوش است که می‌تواند پذیرای گردشگران باشد و همچنین خود شهر ریوش به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری از ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری برخوردار است.

وی تأکید کرد: در ورودی شهر ریوش نیز تپه‌ای به وسعت 9 هکتار از منابع طبیعی تحویل گرفته شده و در تلاش هستیم بتوانیم یک پارک گردشگری با اقامتگاه‌های سنتی در آن ایجاد کنیم تا کسانی که برای زیارت به کاشمر سفر می‌کنند بتوانند در این مکان هم اقامت کنند.

شهردار ریوش ادامه داد: شهرستان کاشمر با توجه به زیارتگاه‌هایی که دارد و نیز حجم زائرانی که به این شهرستان وارد می‌شود به عنوان دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی شناخته می‌شود و بخش خوش آب و هوای کوهسرخ نیز با جاذبه‌های طبیعی که به ویژه در روستاهای مختلف و نیز خود شهر ریوش دارد می‌تواند به عنوان مکمل صنعت گردشگری کاشمر، پذیرای مسافران و گردشگران در حوزه گردشگری طبیعی، روستایی و کشاورزی باشد.

وی گفت: امیدواریم با شناسایی دقیق ظرفیت‌های موجود در بخش کوهسرخ شاهد رونق گردشگری در این منطقه و در نتیجه رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت جوانان و اهالی این بخش و روستاهای آن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *