برای اختصاص بودجه به بیماران خاص جدید، تلاش می‌کنیم

دکتر بهروز بنیادیعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر پوشش بیمه‌ای بیماری‌های پروانه‌ای، ام اس، متابولیک و اتیسم تاکید کرد: تلاش می‌کنیم مصوبه اصلی رد شود تا پیشنهاد خود را در خصوص تخصیص بودجه جداگانه به بیماران خاص جدید مطرح کنیم، زیرا داشتن طول عمر و زندگی سالم حق انسانی آنان است.

دکتر بهروز بنیادی در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: برخی بیماری ها مانند سی پی آر، درمان پذیر نیستند، اما بعضی دیگر قابل درمان بوده و با مصرف دارو به طول عمر بیماران افزوده می شود. بیماران متابولیک نیز از دسته بیمارانی هستند که به داروی اختصاصی و شیرخشک مخصوص نیاز دارند و با مصرفشان عمر طولانی تری دارند و می توانند همچون سایر افراد جامعه، از یک زندگی عادی برخوردار باشند.

وی با اشاره به بیماران نقص سیستم ایمنی ادامه داد: این دسته از بیماران نیز در صورتی که داروهای موردنیاز خود را مصرف کنند، می توانند زندگی عادی داشته باشند و در تلاش هستیم تا این گروه را نیز وارد لیست بیماران خاص جدید کنیم.

نماینده کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس تاکید کرد: طول عمر طولانی و زندگی سالم بیماران خاص جدید، مهمترین نکاتی است که باید روی آن ها تمرکز داشته باشیم تا بودجه جداگانه ای به آن ها تخصیص داده شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: بسیار خوشحال می شویم سایر بیماران خاص نیز زیر چتر حمایتی بیمه ای قرار گیرند که این وظیفه دولت است تا اقدامات لازم را صورت دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *