تلاوت به ۱۷ سبک از قاریان مصری در محفل قرآنی کاشمر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، امام‌زاده سیدحمزه(ع) شهرستان کاشمر، شامگاه پنجشنبه، دوازدهم بهمن‌ماه میزبان جمعی از اساتید، قاریان و حافظان ممتاز مشهدی از جمله محسن امامی کشفی، مهرداد نظامی، علیرضا زارع و علی احمدآبادی در محفل انس با قرآن بود.

این محفل نورانی که با هدف الفت و تقریب سبک های تدریس و آموزش جلسات قرآن کاشمر با جلسات آموزش قرآن مشهد همزمان با آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد، سیدحسین سیدی، استاد جلسات هفتگی مجمع قاریان قرآن کاشمر، الگوگیری از سبک جلسات قرآن در مشهد مقدس را عامل موفقیت در ارتقاء سطح کیفی این جلسات در شهرستان کاشمر دانست.

وی در این زمینه اضافه کرد: طبق یک الگوبرداری کلی از آموزش قرآن در جلسه قرآن مسجد کرامت مشهد، در جلسه مجمع قاریان قرآن شهرستان کاشمر نیز ابتدا نیروهای مبتدی به تلاوت کلام الله می‌ پردازند و پس از آن قاریان سطح بالاتر آیاتی را تلاوت می‌کنند، پس از آن نیز آموزش‌ های تخصصی در حوزه تجوید، صوت و لحن ارائه می‌شود که در آموزش لحن نیز به نوعی روش آموزشی استاد مسگری مورد توجه است.

وی با ارائه گزارشی از برگزاری این جلسات هفتگی در پنجشنبه شب ها افزود: این جلسه که بیش از ۲۰ سال از تأسیس آن می‌گذرد، از اولین انجمن‌های قرآنی تشکیل شده پس از انقلاب اسلامی در کاشمر است که اولین گروه تواشیح شهرستان را نیز به وجود آورده و علاوه بر اینکه قاریان برتر شهرستان و استان در این جلسه حضور می‌یابند، اقشار مختلف مردم نیز از آن بهره‌ مند می‌شوند.

این استاد و مدرس قرآنی در پایان افزود: تشکیل این جلسه با هدف آموزش و پیشرفت قاریان قرآن و همچنین گردهمایی انجمن‌های قرآنی شهرستان کاشمر در یک مکان یعنی امامزاده سید حمزه(ع) انجام گرفت که محوریت جلسه آموزش تجوید، صوت و لحن و فنون تخصصی قرائت قرآن است اما به دلیل اینکه همه گروه‌های سنی و با سواد قرآنی متفاوت در جلسه حضور می‌یابند، باید افرادی با سطوح آموزشی پایین‌ تر نیز بهره‌ ای از این جلسه ببرند.

همچنین در این جلسه باشکوه که با حضور محسن امامی کشفی، مدرس و متخصص صوت و لحن قرآن برگزار شد، تلاوت های قاریان قرآن نفس به نفس بصورت علمی تحلیل شد و مهرداد نظامی به ۱۷ سبک تلاوتی از قاریان مشهور مصری را تلاوت کرد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

گفتنی است، پس از صرف شام، نشست هم‌اندیشی دهها نفر از اساتید برجسته قرآنی شهرستان کاشمر در راستای هرچه بهتر برگزار شدن جلسات قرآنی این شهرستان با اساتید مشهدی برگزار شد و راهکارهای لازم در این راستا پیشنهاد شد.
ابراهیم الهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *