با همکاری میراث فرهنگی کاشمر؛ دوره های آموزش صنایع دستی ویژه زندانیان برگزار می شود

با همکاری میراث فرهنگی کاشمر؛ دوره های آموزش صنایع دستی ویژه زندانیان برگزار می شود

مدیر میراث فرهنگی کاشمرگفت: در نشست با رئیس زندان شهرستان کاشمر مقرر شد تا دوره های آموزش صنایع دستی ویزه زندانیان برگزار شود.

رضا یوسفی مدیر میراث فرهنگی شهرستان کاشمر در این خصوص گفت: در این نشست مسائل مربوط به اشتغال در حوزه صنایع دستی و آموزش دوره های کوتاه مدت در محل زندان جهت شکوفایی استعدادهای نوجوانان و ایجاد انگیزه در بین زندانیان و اشتغال بعد از رهایی از بند مطرح شد.

وی افزود: ایجاد مهارت و توانایی شغلی در مددجویان موجب انگیزه و آرامش روانی در آنان می شود.

یوسفی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد میراث فرهنگی شهرستان مربیانی از رشته های تولیدات چرمی دست دوز، گلیم بافی، رودوزی سنتی و منبت چوب را جهت آموزش های لازم جهت آقایان و بانوان معرفی کند و از ظرفیت های آنان بعد از پایان دوره در تولید و عرضه به بازار استفاده شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کاشمر بیان کرد: نبود فضای مناسب و کافی یکی از مشکلات اساسی در مقوله آموزش در زندان شهرستان است که مقرر شد در فاز مقدماتی این طرح مشارکتی رشته هایی که فضا و تجهیزات کمتری نیاز دارد مانند رودوزیهای سنتی و … آموزش داده شود. همچنین در خصوص سرمایه گذاری روی نیروهای زندان جهت استفاده از توان تولید این عزیزان در کارگاه های صنایع دستی شهرستان برنامه ریزی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *