بیش از 20 میلیارد تومان؛ مجموع اعتبارات سال جاری کاشمر برای 158 پروژه

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر مجموع اعتبارات سال جاری شهرستان کاشمر را حدود 20 میلیارد و 150 میلیون تومان عنوان کرد که به 158 پروژه اختصاص می‌یابد.
مهدی برامکی فرمانداری کاشمر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی برامکی در گفتگو با کاشمربصیر، اظهار کرد: با توجه به تعدد پروژه‌های تعریف شده در دوره‌های قبل، پس از احیای سازمان برنامه و بودجه، فقط به پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد دارند اعتبار تعلق می‌گیرد، بنابراین علی‌رغم اینکه افزایش اعتبار سالانه داریم، اما به دلیل فراوان بودن پروژه‌ها شاهد تکمیل آن‌ها نیستیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر ادامه داد: به عنوان مثال ما در اعتبارات تملک دارایی 122 پروژه داشتیم و با توجه به اینکه اختصاص اعتبارات ماده 180 را در اختیار خود ما گذاشتند، این اعتبارات را در 36 پروژه تقسیم کردیم و گفتیم به جای اینکه اعتبارات را در همه پروژ‌ه‌ها سرشکن کنیم به تعدادی از پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی مناسبی دارند اختصاص بدهیم تا نتیجه بهتری حاصل شود.

وی گفت: مجموع اعتبارات امسال شهرستان کاشمر بالغ بر 20 میلیارد تومان است که اعتبارات ماده 180 ما 9 میلیارد و 180 میلیون و 500 هزار تومان بوده و جمع اعتبارات تملک دارایی نیز 10 میلیارد و 968 میلیون و 900 هزار تومان بوده است که در مجموع 20 میلیارد و 149 میلیون و 400 هزار تومان می‌شود.

برامکی خاطرنشان کرد: به طور معمول اعتبارات محل نفت و گاز با توجه به اینکه تحقق پیدا می‌کند تخصیص 100 درصد دارد و اعتبارات استانی حدود 30 درصد که به طور میانگین بین 50 تا 55 درصد اعتبارات تخصیص پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: اعتبارات ماده 180 متعلق به 36 پروژه و اعتبارات تملک دارایی متعلق به 122 پروژه است.

برامکی همچنین با اشاره به پروژه گازرسانی به روستاهای بخش کوهسرخ کاشمر، تأکید کرد: مشکل اصلی گاز کوهسرخ، خط اصلی انتقال بود که خوشبختانه این خط اجرایی شده و هم اکنون بسیاری از اهالی شهر ریوش دارای گاز شهری هستند و با توجه به هزینه‌ای که برای اجرای این خط انتقال انجام شده است خود دولت اصرار دارد که هر چه سریع‌تر گازرسانی به روستاهای این بخش نیز صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر گفت: هم اکنون عملیات گازرسانی به 13 تا 14 روستای بخش کوهسرخ در دستور کار است و پیمانکاران این پروژه‌ها یا تعیین شده و یا با برگزاری مناقصه تعیین خواهند شد و چنانچه مشکلی پیش نیاید تا سال آینده این تعداد از روستاهای بخش کوهسرخ دارای گاز طبیعی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *