عاملان اتش زدن درب زیارتگاه مدرس کاشمر دستگیر شدند

دادستان کاشمر خبر داد؛ عاملان اتش زدن درب زیارتگاه مدرس کاشمر دتسگیر شدند/تظاهرات کنندگان 7 دی در کاشمر ازادشدند

غلامرضا طالعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: حادثه آتش‌زدن درب زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) که جزو مفاخر مذهبی و ملی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود اتفاقی ناگوار بود که در ادامه مسائل و حوادث اتفاق افتاده در سراسر کشور انجام شد.

وی با اشاره به این‌که به‌محض وقوع این حادثه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی موفق به کسب اطلاعات اولیه شدند و اقدامات تکمیلی را برای شناسایی کامل عاملان این اقدام را در دستور کار قراردادند ابراز داشت: با توجه به این‌که نیروی انتظامی، سپاه و سربازان گمنام امام زمان(عج) از ابتدای دی‌ماه تمام تحرکات و اقدامات را در فضای مجازی و بیرونی رصد می‌کردند موفق شدند افرادی را که قصد اقدام دیگری را داشتند با انجام یک کار اطلاعاتی تیمی و هماهنگ شناسایی و دستگیر کردند.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر با تقدیر از رصد و اقدام به‌موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری این افراد یادآور شد: سربازان گمنام امام زمان(عج) با انجام یک کار اطلاعاتی قوی و با هماهنگی و دستورات صادره قضایی افراد را دستگیر و هم‌اکنون نیز پرونده قضایی دستگیرشدگان به جهت انجام تحقیقات بیشتر و تکمیلی در دست اقدام است و به‌محض کامل شدن تحقیقات جزئیات بیشتر به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به برگزاری تجمع و راهپیمایی تعدادی قلیلی در هفتم دی‌ماه در شهر کاشمر و بازداشت 4 نفر در این زمینه بیان داشت: با تحقیقات انجام‌شده مشخص گردید که هدف افراد بازداشت‌شده در راستای اقدامات ساختار شکنانه، تخریب و علیه نظام نبوده است بلکه با اغفال شدن، با حضورشان در راستای اعتراض به گرانی‌ها به خیابان آمدند. بنابراین جرم دستگیرشدگان را اخلال در نظم عمومی تلقی کردیم که پس از انجام تحقیقات و اقدامات اولیه قضایی با قرارهای صادره آزاد شدند.

طالعی با تأکید بر این‌که پس‌ازاین اقدام، شاهد فعالیت دشمنان با انتشار فراخوان‌هایی برای برگزاری اجتماعات متعدد نیز بودیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم کاشمر به هیچ‌کدام از فراخوان‌ها لبیک نگفتند و در هیچ‌کدام از تجمعات فراخوان داده‌شده حاضر نشدند و این نشان‌دهنده هوشمندی، بصیرت و فهم درک بالای سیاسی مردم کاشمر است که برخورد لازم می‌دانم از تمامی اقشار مختلف مردم فهیم کاشمر تشکر کنم.

وی با تقدیر از حضور حماسی و پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن که منجر به خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شد گفت: ملت ایران در چهلمین بهار انقلاب بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و با حضور باشکوهشان بیست و دوم بهمنی تماشایی‌تر از 22 بهمن‌های گذشته رقم زدند و با آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت کردند.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر بابیان این‌که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تمام اقدامات و تحرکات را در فضای مجازی و فضای بیرونی رصد می‌کند، اظهار داشت: مردم یقین بدانند که دستگاه قضایی با قاطعیت کامل و بدون هیچ‌گونه تعارفی با افرادی که بخواهند علیه امنیت نظام و آسایش مردم اقدام کنند برخورد می‌کند و در این راه اغماضی نخواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *