اقدام پسندیده مسجد سیدالشهداء (ع) کاشمر در تجلیل از دانش آموزان برتر

برنامه زیبایی در مسجد سیدالشهداء علیه السلام کاشمر به همت کانون فرهنگی هنری طلوع برگزار گردید.

تمام بچه های مسجد را که در جلسه قرآن کانون شرکت کرده بودند همراه با خانواده دعوت شده و به کسانی که معدل آنها از لحاظ درسی ممتاز شده بود جوایزی اهداء شد. این فعالیت چند معنی خوب دارد:

۱:مسجد نباید فعالیتش به امور نماز و صرف خواندن قرآن خلاصه شود و باید در بطن جامعه حاضر و فعالیت های علمی و پژوهشی و فرهنگی و هنری در حد و حدود شان مسجد انجام گیرد.

۲: فعالین مسجدی باید به نوجوان در مسجد در کنار تهذیب نفس و آموزش اخلاق اهمیت فراگیری علم و تلاش وکوشش را گوشزد کنند و آینده معنویت و علم را درکنار هم برای او متصور شوند.

۳:اعتماد بعضی از خانواده ها از حضور فرزند در برنامه های مسجد سلب شده به طوری که حضور فرزند را نوعی وقت تلف کردن و عقب افتادن از درس می دانند که اگر این فعالیت ها با حضور خانواده ها انجام شود و خانواده درجریان قرار گیرد و متولین کار در مسجد را بشناسند، مطمئنا اعتمادشان جلب و خودشان مشوق حضور فرزند در فعالیت های مسجد خواهند شد.

۴:مشکل اصلی وجود تضاد و دوگانگی در تربیت معنوی؛ فاصله گرفتن بطن مسجد و خانواده از هم است که اگر این فاصله برطرف شود و مشاوره های لازم صورت گیرد نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

۵:مسجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و معنوی قوی در کنار آموزش و پرورش خواهد بود و این یعنی کمک به قسمت پرورش.

۶:باید جهت جذب جوان و نوجوان به مسجد تنوع فعالیت ها را مدنظر قرار داد و محیط مسجد محیطی شاداب و با نشاط و همه جانبه باشد.

لازم به ذکر است در این مراسم معاونت محترم آموزشی آموزش و پرورش، عزت الله طاهریان بهمراه کارشناس آموزش متوسطه دوره دوم جناب موسوی فرد حضور داشتند که نشان دهنده دغدغه مندی این بزرگواران در امر تعلیم و تربیت و به نوعی موجب دلگرمی بچه ها و خانواده ها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *