برگزاری آئین معنوی اعتکاف در 21 مسجد شهرستان کاشمر

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر گفت: 21 مسجد در کاشمر و کوهسرخ آماده برگزاری آئین معنوی اعتکاف هستند.

قاسمعلی مجیدی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده با مسئولان و هیات‌ امنای مساجد کاشمر، 21 مسجد در نقاط شهری و روستایی کاشمر برای برگزاری آئین اعتکاف اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در کاشمر مسجد جامع در مرکز شهر و مساجد امام علی(ع) در منطقه شرق شهر، مسجد امام رضا(ع) در منطقه شرق و مسجد 14 معصوم(ع) در منطقه مسکن مهر برای میزبانی از معتکفان در شهر کاشمر انتخاب شدند.

این روحانی مسئول ادامه داد: آئین معنوی اعتکاف در 17 روستای بخش مرکزی، مسجد جامع صاحب‌الزمان شهر ریوش و 9 روستای بخش کوهسرخ برگزار می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی کاشمر بیان کرد: ثبت‌نام از معتکفان در مساجد از 20 اسفندماه امسال آغاز و تا 7 فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی یادآور شد: به‌منظور بهره‌مندی معتکفان از سه شبانه‌روز حضور در مساجد علاوه بر تفکیک جنسیتی، شرکت‌کنندگان به لحاظ سنی در دو گروه زیر 20 سال و بالای 20 سال تقسیم می‌شوند، به‌طوری‌که در بخش برادران مسجد جامع کاشمر میزبان معتکفان بالای 20 سال، مسجد 14 معصوم(ع) میزبان معتکفان زیر 20 سال و در بخش خواهران مسجد امام علی(ع) میزبان معتکفان بالای 20 سال و مسجد امام رضا(ع) پذیرای معتکفان زیر 20 سال هستند.

مجیدی مجموع آمار شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف سال گذشته در کاشمر را 2 هزار و 507 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، یک هزار و 870 نفر خواهر و 637 نفر برادر بودند که در 31 مسجد شهری و روستایی به راز و نیاز با خالق هستی پرداختند.

وی بیان احکام اعتکاف، سخنرانی، مولودی‌خوانی، حلقه‌های معرفت، اعمال ام داوود، عبادت بهره‌مندی از حضور کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی را از برنامه‌های این مراسم معنوی در کاشمر عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *