مشکل آب شرب مجموعه سید مرتضی(ع) به‌طور کامل رفع شد

مشکل آب شرب مجموعه سید مرتضی(ع) به‌طور کامل رفع شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر از رفع کامل مشکل آب شرب مجموعه امامزاده سید مرتضی(ع) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علیرضا عباسی عصر امروز در آخرین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی کاشمر در سال جاری که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه قبلی این شورا مبنی بر رفع مشکل آب شرب مجموعه امامزاده سید مرتضی(ع) و تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در این مجموعه بلافاصله بررسی و اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

مشکل آب شرب مجموعه سید مرتضی(ع) به‌طور کامل رفع شد
وی بابیان اینکه با 400 متر حفاری، ساخت 2 باب حوضچه و نصب شیرآلات 250 و نصب انشعاب 2 اینچی عملاً آب شرب مصرفی موردنیاز تأمین شد، یادآور شد: خوشبختانه با همکاری و تعاملی که بین مجموعه و اداره اوقاف و امور خیریه و نیز متولی موقوفه مرحوم فتحی در این مجموعه وجود داشت اتصال این مجموعه به شبکه آب شرب شهری برقرار شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری کاشمر با تأکید بر اینکه مجموعه بقعه امامزاده به‌صورت کامل از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده، ادامه داد: با حضور متولی موقوفه مرحوم فتحی در اداره درخواست انشعاب آب برای مهمانسرای این موقوفه و 48 باب مغازه ثبت‌ شده که از 15 فروردین‌ماه نیز کار نصب این انشعابات آغاز می‌شود.

وی بابیان اینکه با کلر سنجی انجام‌ شده مشکلی به لحاظ کلر باقی‌مانده وجود ندارد، بیان کرد: در بررسی‌های انجام‌شده از این شبکه مشخص‌ شده که یک منبع آبی دیگر نیز به این شبکه وصل است.

عباسی تأکید کرد: در ضلع غربی این مجموعه یک انشعاب غیرمجاز از شبکه آب شرب گرفته‌ شده که در این زمینه با بررسی‌های انجام‌ شده دستگاه دیگری که اقدام به این کارکرده شناسایی‌شده که پس از پایان تعطیلات نوروزی اقدامات لازم انجام می‌شود.

اهالی دو روستای کوهسرخ موافق زیرپوشش قرار گرفتن آب و فاضلاب نیستند

در ادامه بخشدار کوهسرخ کاشمر نیز در خصوص پیگیری‌های انجام‌ شده در خصوص زیرپوشش قرار دادن سه روستای این بخش برای بهره‌مندی از آب شرب سالم و بهداشتی گفت: در این راستا جلسه‌ای با حضور مسئولان آب و فاضلاب روستایی کاشمر برای بررسی وضعیت آب شرب روستاهای تنورجه، خرو و کلاته تیمور برگزار شد که تنها اهالی روستای خرو قبول کردند که شبکه داخلی آب این روستا به اداره آب و فاضلاب روستایی کاشمر واگذار شود.

رضا رمضانی بابیان اینکه اهالی روستاهای خرو و کلاته تیمور با واگذاری شبکه آب روستایی به آب و فاضلاب روستایی موافقت نکردند، یادآور شد: در نامه‌ای خطاب به شورای اسلامی و دهیاری این روستاها به‌صورت مکتوب عواقب این عدم واگذاری به آنها اعلام شد.

وی بیان کرد: در این راستا نیز تأکید کردیم که حاکمیت مسئول تأمین سلامت و کیفیت آب است، بنابراین اگر چنانچه به دلیل افت سطح آب زیرزمینی چاه آب روستا با مشکلی مواجه شود باید هزینه‌های آن به‌صورت مشارکتی تأمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *