کلاهبردار فضای مجازی در کاشمر به دام پلیس افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از دستگیری عامل کلاهبرداری در یکی از سایت‌های واسطه گری اینترنتی خبر داد.

‍ کلاهبردار فضای مجازی در کاشمر به دام پلیس افتادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ ابوالقاسم باقری گفت: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی یک شهروند مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط فردی فروشنده در یکی از سایت‌های واسطه گری اینترنتی موضوع در دستور کار تیمی از پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود در بررسی دقیق اظهارات مالباخته مشخص شد فردی با زدن آگهی فروش “هارد اکسترنال” در سایت دیوار و جلب اعتماد مشتری ضمن دریافت وجه از طریق حساب بانکی اش از تحویل کالا به مشتریان خود داری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر گفت:کارشناسان پلیس فتا با یکسری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم ۲۸ ساله این پرونده به نام” امیر” را با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.

سرهنگ باقری تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود و در مواجهه با دلایل و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و علاوه بر این کلاهبرداری به یک فقره کلاهبرداری مشابه از یک شهروند دیگر اعتراف کرد.

وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود داشتن محسنات بسیار در سایت‌های تبلیغ و فروش کالا شهروندان بعضاً به این آگهی اعتماد کرده و اقدام به ارسال وجه یا کالا می‌کنند که مشکلات و دردسر‌های زیادی را به دنبال دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم صرفا به شماره تلفن و آدرس‌های اعلامی اکتفا نکرده و حتما پس از رویت آگهی‌های تبلیغاتی به صورت حضوری و پس از رویت کالا و وجه نقد اقدام به انجام معامله کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *