آمادگی کامل زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) برای پذیرایی از زائران نوروزی

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) گفت: آرامگاه شهید مدرس(ره) با تمام توان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و برنامه‌های متنوعی را برای زائران و مسافران برگزار می‌کند.
به گزارش آستان نیوز، حمزه سپهریان گفت: زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) از جمله مکان‌های دیدنی شهر کاشمر است که همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران، زائران و گردشگران در ایام مختلف سال به ویژه ایام نوروز است.

وی با تاکید بر این که تمام امکانات این مجموعه برای پذیرایی و استقبال از مسافران و زائرانی که به کاشمر سفر می‌کنند آماده شده است، عنوان کرد: تمام تلاشمان بر این است که تسهیلات مناسب و خدمات رسانی مطلوب به مسافران و زائران نوروزی در این ایام صورت پذیرد. وی ادامه داد: 5 باب سوییت مجهز به تمام امکانات، ۲۰ اتاق مهمانسرا، ۲ باب سالن اجتماعات و آشپزخانه عمومی از جمله امکاناتی است که برای پذیرایی از مسافران آماده شده است.
سپهریان تصریح کرد: فعال بودن دفتر زائرسرا به‌صورت شبانه‌روزی، فروشگاه مواد غذایی، پارکینگ وسایل نقلیه زائران، بازدید به‌صورت رایگان زائران از موزه آثار و اسناد شهید آیت الله مدرس(ره)، فضای بازی کودکان، کتابخانه و فرهنگسرا، سکوهای اقامتی، ایجاد فضای سبز با گل‌های متنوع و آب‌نماهای زیبا همراه با معماری اسلامی از دیگر امکانات این آرامگاه برای پذیرای از زائران نورزوی است.
مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) ادامه داد: قرائت دعای توسل توسط علیرضا کارگر، مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، مناجات و نیایش، مرثیه سرایی در رسای امام هادی(ع)، تلاوت دعای معنوی تحویل سال نو، پخش نوای نقارخانه حضرت امام رضا(ع) و پیام نوروزی مقام معظم رهبری برای زائران از جمله برنامه‌های آیین ویژه تحویل سال نو در زیارتگاه شهید مدرس (ره) است.
وی اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت، قرائت ادعیه کمیل و ندبه، بیان احکام و مسائل شرعی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و مشاوره دینی به صورت حضوری و سامانه ۳۲۰۲۰، خدمات‌رسانی جایگاه‌های ویژه راهنمای زائر در خصوص رعایت شئونات اسلامی، اهدای بسته‌های فرهنگی و متبرک به زائران را از دیگر برنامه‌های آرامگاه شهید مدرس(ره) در ایام نوروز عنوان کرد.
سپهریان افزود: برای بهرمندی معنوی بیشتر زائران جلسات سخنرانی و بیان معارف اسلامی از 27 اسفند تا 14 فروردین در سالن اجتماعات زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، امام جمعه شهر کاشمر و حجت الاسلام رضایی، استاد حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
وی اهدای بسته‌های متبرک رضوی به زائران و مسافران را از دیگر برنامه‌های اجرایی زیارتگاه شهید مدرس(ره) در ایام نوروز برشمرد.
وی ادامه داد: طرح قرآنی«تلاوت نور» با ختم تلاوت قرآن کریم به صورت حضوری در دو بخش خواهران و برادران در این ایام اجرا می شود هم چنین برای غنی کردن اوقات فراغت زائران و مسافران، فیلم‌های جشنواره عمار در دو نوبت صبح و عصر در سالن اجتماعات زیارتگاه شهید مدرس(ره) اکران می‌شود.
مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) افزود: جشن «همای رحمت» ویژه سالروز میلاد با سعادت امام علی (ع) در روزهای 10 و 11 فروردین بعد از نماز مغرب و عشاء با اجرای مراسم مولودی خوانی و سخنرانی برگزار خواهد شد.
سپهریان بیان کرد: ویژه برنامه وفات حضرت زینب کبری در 12 و 13 فروردین بعد از نماز مغرب و عشا همراه با مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رضایی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *