جلسات قرآنی و برنامه های مذهبی کاشمر در نوروز

محمد رضا علی‌نیا، مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با اشاره به برپایی خیمه معرفت همزمان با نوروز سال جدید در امامزادگان گفت: در این خیمه معرفت ثبت نام مسابقات قرآن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در تمامی امامزادگان یک صفحه قرآن تلاوت خواهد شد، از برگزاری مجمع قاریان باقرالعلوم در نهم فروردین‌ماه در امامزاده سید حمزه(ع) خبر داد و اظهار کرد: در این مراسم قاریان برتر شهرستان به تلاوت آیات قرآن کریم می‌پردازند.
مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از اسکان موقت هر شب هزار نفر در زائرسرا سید مرتضی و ۲۰۰ نفر در فضای باز امامزاده سید حمزه(ع) خبر داد.
طرح «تلاوت نور» در زیارتگاه شهید مدرس
همچنین محند رحبی، مسئول روابط عمومی زیارتگاه شهید مدرس در گفت‌وگو با ایکنا از اجرای طرح «تلاوت نور» همزمان با ایام نوروز در این زیارتگاه خبر داد و گفت: طرح تلاوت نور هر شب همزمان با نماز مغرب و عشا با حضور قاریان مطرح شهرستان اجرا می‌شود.
رجبی با بیان اینکه در این طرح هر شب یک صفحه از قرآن قرائت می‌شود، از شرکت ۷۰ هزار نفر در طرح قرآنی «تلاوت نور» در سال جاری خبر داد و افزود: این طرح با هدف اشاعه و گسترش فرهنگ قرآنی و انس بیشتر مردم با این کتاب انسان ساز در ایام نوروز و طول سال در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس، هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۶، چهار محفل انس با قرآن در جوار زیارتگاه شهید مدرس با حضور قاریان برجسته برگزار شده که بیش از هزار نفر در این محافل معنوی حضور داشته‌اند.
رجبی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی مذهبی زیارتگاه شهید مدرس در ایام نوروز ۹۷ اشاره کرد و افزود: برگزاری مداسم سخنرانی و بیان معارف اسلامی، هر شب بعد از نماز عشاء، قرائت ادعیه کمیل و ندبه توسط مداحان مطرح شهرستان از جمله این برنامه‌ها هستند.
وی همچنین از برگزاری جشن همای رحمت همزمان با سالروز میلاد باسعادت مولی‌الموحدین حضرت امام علی(ع) و ویژه برنامه وفات حضرت زینب کبری(س) خبر داد و گفت: در این ایام برنامه نجوای عارفانه که شامل قرائت دعای توسل و زیارت امین الله می‌شود، برگزار خواهد شد.
مسئول روابط عمومی زیارتگاه شهید مدرس با اشاره به اینکه قبل از اذان ظهر و مغرب برنامه بیان احکام زائر و زیارت، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره دینی خواهیم داشت، اظهار کرد: ایام نوروز در محل زیارتگاه شهید مدرس صبح‌ها کارگاه ادبیات قرآنی همراه با قصه‌گویی، نقاشی، شعر، آموزش کاردستی و … برگزار می‌شود.
وی در پایان بیان کرد: همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت اذان مغرب موزه آثار و اسناد شهید آیت الله مدرس برای بازدید زائران و مسافران باز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *