برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق در کاشمر

حسین نوری، مسئول انجمن نمایش کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با اشاره به اینکه هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق(ترشیز) با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ دینی، در این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در گستره شرق کشور و با حضور هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
وی، سبک زندگی و توجه به ارزش‌های دینی، اجتماعی و انقلاب اسلامی را از جمله موضوعات جشنواره دانست و اظهار کرد: این جشنواره به صورت رقابتی برگزار خواهد شد.
مسئول انجمن نمایش کاشمر با اشاره به اینکه بنا به تشخیص هیئت داوران در هر یک از بخش‌ها(نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، طراحی لباس، طراحی صحنه، موسیقی و…) جوایز نقدی به منتخبان اهدا خواهد شد، بیان کرد: در این دوره از جشنواره، تأکید دبیرخانه بر آن است تا هنرمندان متقاضی به لحاظ موضوعات به ویژگی‌های بومی و منطقه‌ای خود شامل زبان، لهجه، آداب و سنن توجه بیشتری کنند.
وی، اولویت انتخاب آثار را با نمایش‌های تازه نگارش‌شده یا نمایش‌هایی دانست که تاکنون در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده‌اند، اعلام کرد و گفت: گروه‌های راه یافته درطول مدت برگزاری جشنواره، مهمان دبیرخانه جشنواره خواهند بود.
نوری با بیان اینکه بنا به تشخیص دبیرخانه جشنواره، گروه‌های راه یافته در شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد اجرا خواهند داشت، گفت: مبنای تعیین کمک هزینه گروه‌ها به تشخیص دبیرخانه، بر اساس امکانات و با توجه به تعداد عوامل اجرایی، بعد مسافت، نیازهای ضروری صحنه مثل دکور، لباس و..، سطح کیفی اثر و همچنین تعداد اجراها تا سقف مبلغ ۳۰ میلیون ریال خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه مدت زمان اجرای آثار نباید از ٣۰ دقیقه کمتر و از ٨۰ دقیقه بیشتر باشد، نحوه بازبینی آثار را به صورت حضوری اعلام کرد و افزود: دبیرخانه جشنواره مسئولیتی در قبال ساخت دکور، دوخت لباس و… ندارد و صرفا خدمات فنی و معمول صحنه را ارائه خواهد داد.
مسئول انجمن نمایش کاشمر با اشاره به بخش جنبی جشنواره که شامل نمایش عروسکی می‌شود، اظهار کرد: این بخش صرفا مختص گروه‌های نمایشی کاشمر، بردسکن وخلیل‌آباد است.
وی، تکمیل و ارسال فرم تقاضای حضور، ارسال یک نسخه از متن نمایشنامه یا یک نسخه لوح فشرده نمایشنامه در محیط WORD، ارائه مجوز کتبی نویسنده و چکیده‌ای از سابقه فعالیت هنری کارگردان و گروه را از جمله مدارک عمومی مورد نیاز برای شرکت در جشنواره دانست.
نوری همچنین به گاه‌شمار جشنواره اشاره کرد و افزود: گروه‌های متقاضی تا ۲۵ فروردین‌ماه می‌توانند آمادگی خود را برای شرکت در هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق اعلام کنند.
وی با بیان اینکه بازبینی نمایش‌ها دهم اردیبهشت‌ماه و اعلام نتایج بازبینی در ۱۵ اردیبهشت ماه خواهد بود، بیان کرد: هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق، ٢٢ الی ۲۵ اردیبهشت‌ماه در کاشمر برگزار خواهد شد.
مسئول انجمن نمایش کاشمر، نشانی دبیرخانه هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق را خراسان رضوی، کاشمر، بلوار جمهوری اسلامی مجتمع فرهنگی، هنری سرو انجمن هنرهای نمایشی اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *