بانوی سرپرست خانوار کاشمری به آرزویش خواهد رسید؟

هجدهم اسفندماه سال گذشته بود که خبرگزاری ایسنا اقدام به تهیه گزارشی با عنوان «زینب» مادری که فعل «خواستن» را با پشتکار صرف کرد نمود.

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه تاکنون این گزارش بازخوردهای بسیاری داشته است اما امروز پس از گذشت یک ماه مجدد پیگیر نتیجه این گزارش شدیم.

با توجه به اینکه خانم سریعی این بانوی کارآفرین یکی از آرزوهایش داشتن کارگاه بسته‌بندی خشکبار بود به همین خاطر به سراغ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر رفتیم تا ببینیم این سازمان در این خصوص چه کمکی می‌تواند داشته باشد.

در همین رابطه سید ابوالقاسم موسوی، رئیس اداره جهادکشاورزی کاشمر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بدون شک سازمان جهاد کشاورزی از زنان توانمند و کارآفرین حمایت های خاص خود را دارد، افزود: حمایت از تولیدات بانوان کارآفرین بخصوص در جوامع روستایی در دستورکار دولت و به خصوص این سازمان قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که برای راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی خشکبار جهت فعالیت این بانوی توانمند چه اقداماتی باید انجام شود، اخذ مجوزهای لازم را از جمله مراحل اولیه دانست و اظهار کرد: برای گرفتن مجوز هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

موسوی با بیان اینکه ابتدا مکانی که مدنظر این خانم است باید تهیه و سپس مورد تائید دستگاه‌های اجرایی از جمله بهداشت قرار گیرد، اظهار کرد: برای راه اندازی این کارگاه هر کمکی که بتوانیم خواهیم داشت.

رئیس اداره جهادکشاورزی کاشمر با اعلام اینکه هرگونه مجوزی که از سوی جهاد کشاورزی لازم باشد نهایت دو روزه صادر خواهد شد، بیان کرد: علاوه براین همکاری ها وام مورد نیاز را هم اختصاص خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه از وام‌های اشتغال پایدار روستایی که 6درصد و با بازپرداخت 9 ساله است اختصاص خواهیم داد، افزود: اگر مجوزهایی که در خصوص کارگاه گفته شد اخذ شود از محل وام های روستایی که بهترین وام‌های موجود از ابتدای انقلاب تاکنون است که تصویب شده به هر میزان که نیاز باشد برای این خانم توانمند فراهم خواهیم کرد.

موسوی با بیان اینکه ظرفیت کارگاه بستگی به خود خانم سریعی این بانوی کارآفرین دارد، عنوان کرد: برای دادن وام های اشتغال روستایی کارگاه باید در داخل روستا باشد در غیر این صورت اگر کارگاه بخواهد در داخل شهر باشد از محل وام های دیگر کمک هایی خواهیم داشت.

رئیس اداره جهادکشاورزی کاشمر با اعلام اینکه برای صدور مجوز تاسیس کارگاه بسته‌بندی خشکبار مشکلی نداریم، افزود: وام هر چه نیاز داشته باشند از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی کمک‌هایی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سازمان جهاد کشاورزی در خصوص توانمند سازی بانوان‌ روستایی چه برای صنایع جانبی و یا کشت و کار حمایت‌های بسیاری داشته است، گفت: خانم سریعی با توجه به شرایط خاصی که داشته اند سرآمد این افراد هستند.

موسوی با بیان اینکه در خصوص توانمندسازی بانوان روستایی هر کاری بتوانیم انجام خواهیم داد، افزود: بانوان روستایی بیشترین تاثیر را در رابطه با موضوعات آموزشی در بخش کشاورزی و صنایع جانبی دارند.

به گزارش ایسنا، زینب یکی از مادرانی است که با افتخار می‌گوید، روستازاده و اهل عارف‌آباد است، با وجود تمامی مشکلات و سختی‌هایی که متحمل شده با پشتکار و عزت نفس توانسته به یکی از بهترین کارآفرینان منطقه تبدیل شود، به طوریکه امروزه یکی از بزرگترین کارآفرینان مطرح کشور در اغلب سخنرانی‌ها این بانوی کاشمری را مثال می‌زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *