دانشگاه آزاد اسلامی از پایه‌‏های اصلی توسعه کاشمر است

سرپرست فرمانداری کاشمر اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از پایه‏‌های اصلی توسعه شهرستان کاشمر است از همراهی‏‌های این دانشگاه با فرمانداری سال 1396 قدردانی کرده و یقیناً در سال جاری نیز شاهد تداوم این همکاری و همراهی خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، احمد احمدزاده در دیدار با هیات رئیسه واحد کاشمر همزمان با سالروز راه اندازی این واحد دانشگاهی گفت: «مراکز آموزش عالی تاثیری تعیین کننده در پیشرفت هر شهرستان دارند. خوشحالیم که می‏توانیم از نکته نظرات دانشگاهیان بهره ببریم. دانشگاه آزاد اسلامی در جلسات و نشست‌‏های مختلف شهرستان حضور دارد.»

سرپرست فرمانداری کاشمر با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: «همه موظف به سر لوحه قرار دادن این شعار در فعالیت‏ های خود هستیم. دانشگاه ‏ها می‌‏توانند در بحث ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی و افزایش قدرت رقابت‏ آنها با کالاهای خاررجی فعالیت علمی داشته باشند. رئیس جمهور امسال را سال امید و نشاط می‏دانند، باید با امید و نشاط در عرصه اقتصاد مقاومتی برای حمایت از کالای ایرانی فعالیت کنیم. در این راه دانشگاه آزاد اسلامی باید به بهترین نحو ایفای نقش کند.»

وی خواهان فعالیت بیشتر واحد کاشمر در حوزه تحقیق و پژوهش با محوریت مسایل شهرستان شد و افزود: «نیازمند راهنمایی دانشگاهیان در حوزه رصد آسیب‌‏های اجتماعی هستیم. احصا و بومی‌‏نگری به این مسایل، هدف ماست، خواهان همراهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در این امر هستیم. شما می‌‏توانید برابر اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده، پزوهشگران و محققان خود را در این حوزه دعوت به تحقیق و پژوهش بکنید، ما خواهان بهره‏مندی از نتایج این مطالعات هستیم.»

احمدزاده با توجه به 28 سال فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در کاشمر خاطرنشان کرد: «خوشحالم که این دانشگاه برای ایجاد مرکز رشد نیز اقدام کرده است. به سهم خود از فعالان حوزه صنعت و معدن و مسئولان شهرک صنعتی و ادارات صاحب‏نظر در حوزه صنعت و کشاورزی و صنایع تبدیلی خواهم خواست تا صاحبان ایده را به مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر سوق دهند. از بخش خصوصی و دولتی و تعاونی خواهیم خواست وجود این مرکز رشد را مغتنم شمرده و با آن همکاری کنند.»

سرپرست فرمانداری در پایان سخنانش از برگزاری اولین شورای اداری این شهرستان در سال جاری در اردیبهشت در واحد کاشمر به مناسبت سالروز تاسیس این دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر نیز با توجه به 28 سال تلاش این واحد دانشگاهی در حوزه تولید علم و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد گفت: «سعی کردیم در راستای اهداف عالیه دانشگاه گام برداریم و خدا را شاکریم که مسیر فراروی خود را در حد توان با موفقیت طی کردیم. وجود قریب شانزده هزار دانش‌‏آموخته این واحد دانشگاهی گواهی بر اهتمام این دانشگاه بر ایفای نقش در خدمت علمی به ایران اسلامی است. اکنون شاهد درخشش دانش‌‏آموختگان این واحد در شهرستان و استان و بعض نواحی کشور در پست‏ های مدیریتی هستیم.»

محمد جعفری با قدردانی از همه افرادی که از بدو راه‌اندازی این دانشگاه با خدماتشان نقشی در بالندگی این واحد داشتند اظهار کرد: «اکنون پیگیر گسترش رشته‏‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستیم. همزمان راه‏‌اندازی رشته‌‏های علوم پزشکی را در دستور کار داریم. اخذ مجوز مرکز رشد اسفند سال گذشته از دستاوردهای مهم واحد ماست. اکنون فضایی با 800 متر مربع زیربنا آماده استقرار ده هسته فن‌آور است. در این مرکز پذیرای صاحبان ایده در حوزه صنعت بسته‌‏بندی محصولات کشاورزی هستیم.»

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی وجود این مرکز را در کاشمر افتخاری برای این واحد و شهرستان دانست و افزود: «ما سومین واحد در استان هستیم که موفق به اخذ این مجوز شدیم؛ توقع داریم ارکان مدیریتی شهرستان ما را در این مهم یاری کنند. این مرکز گامی عملی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و پاسخی به خواسته مقام معظم رهبری در امر حمایت از کالای ایرانی محسوب می‏شود. ما از صاحبان ایده تا مرحله تجاری شدن ایده‏‌هایشان همکاری خواهیم کرد. مواردی که به نتیجه برسد در قالب شرکت دانش بنیان به خط تولید خواهند رسید.»

وی با بیان اینکه که این دانشگاه با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی به دنبال ایجاد منابع درآمدی جدید است از ساماندهی مزرعه تحقیقاتی این دانشگاه خبر داد و ابراز کرد: «در مزرعه چهار و نیم هکتاری این واحد طرح ایجاد یک تاکستان خاص با رعایت اصول علمی و بهره‌‏مندی از رقم خاصی از انگور در حال اجراست. تاکنون سه هزار قلمه تاک به صورت علمی کشت شده است که امیدواریم شاهد بازگشت سرمایه و به تبع آن سوددهی این مجموعه باشیم.»

جعفری خواهان توجه خیران و نیک‌‏اندیشان و واقفان کاشمر به مقوله وقف برای مسایل علمی شد و خاطرنشان کرد:‌ «این واحد با کمک ‏های مردمی فعالیت خودش را در 28 سال قبل آغاز کرد. اکنون در ابتدای بیست و نهمین سال فعالیت خود خواهان سوق دادن فعالیت‏های علمی خود و بحث پژوهش با محوریت شهرستان هستیم. واقفان می‏توانند در این راه پژوهشگران و محققان ما را یاری کنند. این حرکت گامی موثر برای بالندگی هر چه بیشتر کاشمر در عرصه توسعه و پیشرفت خواهد بود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *