از 23 مورد آبرفتگی تا زنده شدن رودخانه ها در کاشمر

به گزارش ایسنا، با وجود تمامی بارش‌ها تاکنون جزء چند مورد آبگرفتگی خسارت عمده‌ای به علت بارش باران در منطقه اعلام نشده است.

در همین خصوص مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی کاشمر با اشاره به اینکه تاکنون از قسمت‌های مختلف شهر 23 مورد آبکشی داشته‌ایم، گفت: این آبکشی ها از ادارات، مدارس و نقاط مختلف سطح شهر بوده است.

امیر نژادرحیم با بیان اینکه بیشتر آبگرفتگی‌ها مربوط به مناطق پائین شهر از جمله 17 شهریور و سلمان فارسی بوده است، اظهار کرد: در مجموع هفت اکیپ در آماده باش بوده و کار آبکشی را انجام می‌دادند.

وی با اعلام اینکه دو اکیپ از ایستگاه مرکزی، دو اکیپ از ایستگاه قائم و سه اکیپ از شیفت آماده به ایستگاه فراخوان شده بودند، افزود: از روستاها موردی گزارش نشده بود که بخواهیم خدمات دهی داشته باشیم.

مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی کاشمر با اشاره به اینکه خوشبختانه ایستگاه‌های آتش نشانی این شهر از امکانات خوبی برخوردار هستند، بیان کرد: در سال 95 چندین پمپ خریداری شد و در بارندگی‌ها برای آبکشی جوابگو هستند.

بارندگی به بخش کشاورزی خسارت نزد

در ادامه رئیس اداره جهادکشاوری کاشمر گفت: تاکنون براساس بارندگی‌های چند روز گذشته خسارتی گزارش نشده است.

سیدابوالقاسم موسوی با بیان اینکه تاکنون تنها خسارت محدودی به باغات روستای محمدیه وارد شده که بسیار ناچیز است، اظهار کرد: فقط نگران سرمای بعد از بارندگی هستیم که امیدواریم ختم به خیر شود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی های اخیر برای بخش کشاورزی فقط نعمت بوده است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تنها به خاطر خشکسالی خسارت‌هایی به بخش کشاورزی وارد شده است.

برآورد خسارات بعد از بارندگی

در همین خصوص رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشمر با بیان اینکه تاکنون خسارتی برای اثر بارندگی در روستاهای کاشمر و کوهسرخ گزارش نشده است، افزود: فقط برخی خانه ها آبگرفتگی داشته اند ولی مورد خاص دیگری نداشته‌ایم.

محمود واحدیان با اشاره به اینکه اغلب بعد از پایان بارندگی میزان خسارت‌ها به منازل روستایی مشخص می‌شود، گفت: متاسفانه در پرداخت وام‌های روستایی به جز رفاه سایر بانک‌ها همکاری خوبی ندارند و در ضمانت‌ها بسیار سخت‌گیری می‌کنند.

وی با اظهار نگرانی از غیر مقاوم بودن 75 درصدی منازل روستایی در شهرستان کاشمر اظهار کرد: در کوهسرخ 7800 خانوار هستند که 75 درصد منازل این بخش غیر مقاوم است.

واحدیان با بیان اکثر روستاهایی که در حوادث آسیب می‌بینند منازل خشت و گلی هستند، گفت: براساس آخرین آمار در شهرستان کاشمر نزدیک به 20 هزار خانوار روستایی داریم که اگر هر کدام یک واحد مسکونی داشته باشند تاکنون تنها 25 درصد آنها مقاوم سازی شده‌اند.

وی در پایان تمامی واحدهای مسکونی که بدون تسهیلات مقاوم سازی در روستاها ساخته می‌شوند را غیرمقاوم اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *