روستای فدافن کاشمر در نمایشگاه کتاب تهران صاحب غرفه شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر از اختصاص یک غرفه در نمایشگاه تهران به روستای فدافن کاشمر که در سال گذشته به‌عنوان روستای دوستدار کتاب کشور انتخاب شد، خبر داد.

محمدرضا بدیع زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: روستای فدافن از توابع بخش مرکزی کاشمر که در سال گذشته با فعالیت‌های چشمگیر و متنوع در سال گذشته موفق به کسب عنوان روستای دوستدار کتاب کشور شده بود، امسال دریکی از غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ارائه و اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی و توانمندی کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی می‌کند.

وی بابیان اینکه روستای فدافن یکی از روستاهای موفق خراسان رضوی درزمینهٔ توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است، ادامه داد: خوشبختانه استقبال و حضور اقشار مختلف از کتابخانه عمومی فعال در این روستا چشمگیر بوده و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی نیز با حضور و مشارکت اعضای آن برگزار شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با اشاره به فعال شدن دبیرخانه جشنواره روستای دوستدار کتاب در سطح شهرستان و جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوط به فعالیت کتابخانه‌های روستایی و ارسال آن، یادآور شد: روستای فدافن در میان یک هزار و 300 روستای نامزد عنوان روستای دوستدار کتاب در بین 10 روستای برتر کشور قرار گرفت.

وی با تبریک کسب این عنوان به مردم فرهنگ‌دوست کاشمر به‌ویژه اهالی روستای فدافن، تأکید: کسب این عنوان پایان راه نیست، بلکه سرآغازی برای استمرار فعالیت‌ها و برنامه‌ها برای ترویج بیشتر کتاب و کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه روستائیان است.

بدیع‌زادگان بابیان اینکه تلاش می‌کنیم با همراهی و همکاری مجموعه شهرستان، روستای فدافن حضوری فعال و پویا در نمایشگاه بین‌المللی تهران که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، داشته باشد، خاطرنشان کرد: غرفه اختصاص‌یافته با محوریت کتابخانه عمومی فدک این روستا علاوه بر معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و اقدامات و فعالیت‌های انجام‌ شده در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب، کتاب‌خوانی و انس جوانان، نوجوانان و کودکان روستایی با کتابخانه‌ها برنامه‌ریزی و تبلیغ می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه کاشمر به لحاظ وضعیت شاخص‌های مختلف کتابخانه‌ای از وضعیت مطلوب و قابل قبولی در مقایسه با سایر شهرستان‌های خراسان رضوی برخوردار است، افزود: کاشمر تنها در شاخص میزان عضویت مردم در کتابخانه‌های عمومی بافاصله زیادی با میانگین استانی در صدر شهرستان‌های خراسان رضوی قرار دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمریادآور شد: کسب عنوان برتر روستای دوستدار کتاب کشور توسط روستای فدافن کاشمر فرصت مناسب برای ایجاد انگیزه برای سایر روستاهای این شهرستان است که امیدوارم به همت روستائیان و همراهی دهیاران، شوراهای اسلامی و خیرین کتابخانه‌ساز بستر مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *