تاکستان 4.5 هکتاری دانشگاه کاشمر سال آینده محصول می‌دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر با اشاره به اینکه تاکستان 4.5 هکتاری این دانشگاه سال آینده به بار می‌نشید، از اخذ مجوز مرکز رشد فناوری‌های نوین دربسته بندی محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمد جعفری ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری کاشمر که به مناسبت سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: 25 فروردین‌ماه سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در حقیقت یادآور رخداد مهمی است که در این شهرستان اتفاق افتاده، به‌طوری‌که 28 سال قبل نیک‌اندیشان، معتمدین و خیرین کاشمر با اقدام و حرکتی ارزشمند اثری ماندگار در این شهرستان ایجاد کردند و نهالی کاشتند که این نهال امروز به یک درخت تناولی تبدیل‌شده که در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی فعالیت می‌کند.

وی بابیان اینکه امروز بعد از فعالیت 28 ساله این مجموعه به بالندگی رسیده و به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاهی در شهرستان مطرح است، ادامه داد: در این دانشگاه که از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری دانشجو پذیرش می‌کند تاکنون 15 هزار نفر فارغ‌التحصیل شدند و در عرصه‌های مختلف جامعه و در گوشه و کنار این خطه پهناور خدمت می‌کنند که این خود گواه بر نقش دانشگاه در خدمت به‌نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام‌ شده در دو سال اخیر، در اسفندماه سال گذشته موفق به اخذ مجوز مرکز رشد فناوری‌های نوین در بسته‌بندی محصولات کشاورزی و دامی شدیم، خاطرنشان کرد: این مرکز رشد با زیربنای 800 مترمربع احداث و پذیرای 10 هسته فن‌آور می‌شود و به‌زودی به‌طور رسمی افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدوارم، دانشجویان، اساتید، فارغ‌التحصیلان و تمامی افرادی که دارای یک ایده نو هستند، بتوانند ایده را در شورای مرکزی رشد ارائه دهند و پس از تأیید دریکی از هسته‌های مرکز رشد مستقر شوند، در مدت یک تا سه سال به‌طور رایگان در این فضا فعالیت تا ایده آنها تبدیل به یک محصول نمونه شود و سپس وارد شرکت‌های دانش‌بنیان شوند تا از طریق حمایت و سرمایه‌گذاری دانشگاه و بخش خصوصی به‌عنوان یک واحد صنعتی کارش را ادامه دهد.

جعفری بابیان اینکه در سنوات گذشته به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سمت ایجاد منابع درآمدی جدید تغییریافته است، گفت: در این راستا، سال گذشته در یک مزرعه 4.5 هکتاری اقدام به کشت تاکستان خاص با پشتوانه علمی کردیم و بیش از 3 هزار تاک انگور با رعایت اصول علمی کاشتیم که سال آینده نیز شاهد به ثمر نشستن محصول انگور در این مزرعه خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه وقف به‌عنوان موضوعی که از سالیان دور موردتوجه مردم به‌ویژه مردم دارالمؤمنین کاشمر بوده است، اظهار داشت: در عصر حاضر با تغییر سبک زندگی، نیاز کشور به فناوری‌های نو بیش‌ازپیش احساس می‌شود، بنابراین ضرورت دارد، وقف‌های جدید بر اساس نیازهای کنونی جامعه انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با تأکید بر اینکه وقف علمی توسط رهبر معظم انقلاب مطرح‌ شده است، افزود: در این راستا نیز پیشنهاد کردیم کارگروهی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط در شهرستان تشکیل شود تا درآمدهای وقف به سمت حمایت از فناوری‌های مورد نیاز کشور سوق داده شود و جوانان فعال در این حوزه مورد حمایت قرار گیرند.

گفتنی است؛ اعضای شورای اداری کاشمر پس از اتمام جلسه با حضور بر مزار سه شهید گمنام مدفون‌شده در فضای باز دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با قرائت فاتحه با مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *