2 هزار سازمان مردم نهاد جوانان در کشور فعالیت دارند

وزیر ورزش و جوانان گفت: زمینه مشارکت جدی جوانان در امور مختلف فراهم شده به طوریکه تعداد سازمانهای مردم نهاد جوانان از 100 سازمان در چهار سال قبل اکنون به 2 هزار سازمان رسیده است.

مسعود سلطانی فر روز یکشنبه در شورای اداری شهرستان کاشمر از گسترش خانه های جوان خبر داد و افزود: برای فراهم کردن شرایط مناسب برای ازدواج جوانان، تسهیلات قرض الحسنه که در سال 92 حدود 30 میلیون ریال بود در 2 سال گذشته به 100 میلیون ریال افزایش یافت و امسال با دستور رئیس جمهوری و تصویب مجلس به سقف 150میلیون ریال افزایش یافت.
وی اظهار کرد: پارسال از یک میلیون و 290 هزار نفر متقاضی وام قرض الحسنه ازدواج به یک میلیون و 170 هزار نفر وام پرداخت شد و تلاش کردیم به تحکیم بنیان های خانواده کمک کنیم.
وی گفت: حدود 92 درصد افرادی که پارسال در سیستم بانکی کشور ثبت نام کردند، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت کرده اند.
سلطانی فر افزود: سقف وام قرض الحسنه ازدواج در کشور که در سال 92 حدود 29 هزار میلیارد ریال بود در سال گذشته به 120 هزار میلیارد ریال افزایش یافت و امسال نیز به بیش از 150 هزار میلیارد ریال می رسد.
وی اظهار کرد: در فرایند حرکت توسعه کشور باید توازن و تعادل داشته باشیم و رویکرد دولت تدبیر و امید نیز این بوده که بتواند در برنامه ریزی ها، توزیع منابع و مدیریت حرکت توسعه کشور توازن ایجاد کند، از این رو سفرها به مناطق شرقی کشور و استانهای محروم کشور بیشتر بوده است.
وی گفت: در سفر امروز هیات دولت به استان خراسان رضوی، فارغ از مسائل اقتصادی و افتتاح برخی پروژه های بزرگ در شهرستانهای سبزوار و نیشابور، تلاش شده است با حضور دولتمردان و مدیران اجرایی کشور، جهت ایجاد توازن و کاهش محرومیت ها قدم هایی برداشته شود تا زمینه رضایت مندی مردم فراهم گردد.
وزیر ورزش و جوانان افزود: امروز ایران تبدیل به کانونی شده که برای عزت و آزادی ملت های مسلمان و دفاع از مظلومان قدم بر می دارد.
وی اظهار کرد: اگر امروز رئیس جمهوری آمریکا می گوید برجام منافع این کشور را تامین نمی کند و کلاه سرمان رفته نشان می دهد که این دستاورد و توافق و تعهدی که بین ایران و جامعه بین الملل به وجود آمده تامین کننده منافع کشور است.
وی گفت: برجام توافقنامه بین ایران و آمریکا نیست بلکه بین ایران و جامعه بین المللی است که بعد از 30 ماه مذاکره فشرده طی یک فرمول برد برد انجام شده و به بخش عمده ای از خواسته ها و نیازهایمان رسیده ایم.
سلطانی فر افزود: هر چند آمریکا تهدید به خروج از برجام می کند اما تاکنون مجموع کشورهای اروپایی در مذاکره با دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران گفته اند که از برجام خارج نخواهند شد و به این معاهده پایبند هستند.
وی اظهار کرد: امروز دشمنان قسم خورده ایران اسلامی که تعدادی از آنها در هیات حاکمه آمریکا جا پیدا کرده و طی سالهای گذشته حامیان منافقین بوده اند به دنبال این هستند که حیات جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند اما ما برای هر شرایطی خود را آماده کرده ایم و آمریکا چه در برجام بماند و چه نماند کشور را از نظر اجتماعی، اقتصادی و مسائل توسعه ای، مدیریت خواهیم کرد.
وی گفت: این حرکت سازنده و توسعه کشور با عزت و اقتدار استمرار خواهد یافت و هیچ قدرتی در مقابل اراده، عزم و عظمت ملت ایران نمی تواند بایستد.
وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد، سفررئیس جمهوری و هیات دولت، آثار و برکات خوبی برای رشد و توسعه مناطق مختلف و برطرف شدن محرومیت‌ های استان خراسان رضوی داشته باشد.
وی با بیان اینکه مشکلات منطقه کاشمر به خوبی احصا و دسته بندی شده و نیازهای اساسی شهرستان مطرح گردیده است گفت: در جلسات مختلف این سفر مسائل را پیگیری می کنیم تا با استفاده از منابع مختلف و توانمندی های موجود دستگاههای اجرایی، مشکلات را رفع کنیم.
وی افزود: مشکلات و درخواست هایی که در زمینه ورزش کاشمر مطرح شد به فوریت در دستور کار قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی می کنیم که بتوانیم استخر نیمه کاره کاشمر را ظرف یک سال آینده به اتمام برسانیم و امکانات ورزشی برای شهرهای مختلف از جمله تشک های کشتی و دیگر وسایل برای چهار شهر شهرآباد، ریوش، انابد و کندر فراهم کنیم.
وی همچنین از مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی خواست برای هر یک از این شهرها یک زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با امکانات لازم احداث کند تا به بخشی از مطالبات جوانان پاسخ داده شود.
سرپرست فرماندار کاشمر نیز در این مراسم گفت: این شهرستان با وسعت سه هزار و 351 کیلومتر مربع در 220کیلومتری جنوب غربی استان خراسان رضوی با 2 بخش و پنج دهستان 170 هزار نفر جمعیت دارد.
مرادعلی احمد زاده از این شهر به عنوان دیار امامزادگان اعظم سید مرتضی (ع)، سید حمزه (ع) و مرد دین و سیاست، شهید آیت الله مدرس نام برد و افزود: کاشمر دیار سرداران شهید و عالمان فرزانه ای همچون آیت الله سعیدی و آیت الله واله است و تقدیم 2 هزار و 500 شهید سرافراز، آزاده و جانباز در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم 2 شهید مدافع حرم گواهی بر این است که مردم این دیار پای آرمانهای نظام و انقلاب ایستاده اند.
وی با بیان اینکه کاشمر سالانه پذیرای 3.5 میلیون زائر است، به عملکرد دولت تدبیر و امید در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: طی چهار سال گذشته برای 129 پروژه بیش از 1689 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی استانی و خیرین تخصیص یافته است.
وی گفت: شهرستان کاشمربرای رسیدن به رشد و توسعه نیازمند مساعدت و همراهی مسئولان است و در این راستا تخصیص اعتبار برای دو بانده شدن جاده شادمهر به کاشمر به طول 55 کیلومتر که عملیات اجرایی آن در سال 95 آغاز شده ضروری است.
وی توجه به طرح های هادی روستایی، تکمیل پایگاه انتقال خون و احداث بلوک زایمانی در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان را از جمله مطالبات مردم برشمرد.
امام جمعه کاشمر نیز حضور دکتر روحانی در این استان را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد حضور مسئولان در این منطقه منشاء خیر و برکت باشد.
حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی گفت: در این شهر مسئولان بدون در نظر گرفتن جناح، حزب و گروه، با همدیگر تعامل و تفاهم دارند و امیدواریم به مسائل جوانان به ویزه اشتغال و ازدواج آنان توجه ویژه ای صورت گیرد.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به رغم تمام اقدامات انجام شده، توزیع ثروت در 2نیمه شرقی و غربی کشور ناعادلانه بوده و این امر باعث شده است شرق کشور در بخش های صنعت، سلامت و راه و شهرسازی، بسیار عقب تر از غرب کشور باشد.
بهروز بنیادی افزود: حق شرق کشور شامل استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی در توزیع عادلانه ثروت و امکانات به درستی ادا نشده است.
وی اظهار کرد: وسعت بسیار خراسان رضوی با 27 شهرستان و حضور 3.5 میلیون نفر جمعیت در مشهد و سه میلیون نفر در سایر شهرستان های خراسان رضوی موجب شده است شاخص های برخورداری مشهد حتی از شهر کاشمر نیز پائین تر باشد.
وی گفت: ورزش روستاها نیز مورد غفلت قرار گرفته و تاکنون برای روستاها و شهرهای کوچک هیچ بسته ورزشی تعریف نشده است.
بنیادی افزود: ساخت سالن ورزشی مورد انتظار اهالی روستاهاست و با توجه به اینکه دولت نمی تواند برای 37 هزار روستا در کشور با 10 میلیارد ریال اعتبار سالن ورزشی احداث کند از این رو درخواست داریم برنامه منسجم ورزشی برای روستاها در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار برای جبران خسارت های خشکسالی و افزایش درآمد پایدار برای روستائیان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *