بررسی نیاز جلسات قرآن ماه رمضان در نشست هم‌اندیشی مجمع قاریان کاشمر

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اعضای جلسه مجمع قاریان اداره اوقاف کاشمر، شامگاه ۲۰ اردیبهشت‌ماه، در یک نشست صمیمی در مرکز قرآنی امام‌زاده سیدحمزه(ع) پیرامون چگونگی برگزاری جلسات قرآن خود در ماه رمضان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
بنابر این گزارش، در ابتدای این گردهمایی قرآنی، سیدحسین سیدی، مدرس جلسات قرآن مجمع قاریان اداره اوقاف کاشمر به تشریح علل این نشست پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر دغدغه‌هایی نسبت به آموزش قرآن در جلسات از سوی قرآن‌آموزان و والدین آن‌ها مطرح شده و به همین جهت برای برنامه‌ریزی جلسات در ماه مبارک رمضان و سایر جلسات طول سال نظرات اعضا را می‌شنویم.

حرکت به سوی نظم بیشتر جلسات قرآن
در ادامه برخی اعضا با انتقاد نسبت به عدم نظم مناسب جلسات قرآن، خواهان دقیق‌تر شدن زمان جلسات به ویژه در ماه رمضان شدند. مدرس این انجمن قرآنی نیز با پذیرش این انتقاد به همکاری خدام افتخاری و قرآنی امامزاده سید حمزه(ع) برای برقراری نظم اشاره کرد و افزود: باید برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که با تحصیل قرآن‌آموزان نوجوان در ایام امتحانات پایان سال هماهنگ باشد.

نیاز جلسات قرآن ماه رمضان چیست؟
بخشی از این دیدار صمیمی به بیان نظرات نوجوانان اختصاص یافت و آنان نیز پیشنهاداتی در رابطه با برگزاری رقابت‌های ویژه قرآنی به خصوص در بخش تلاوت‌ها تقلیدی از اساتید مصری شدند و نسبت به جوایز افراد برتر نکاتی را بیان کردند.
تفسیر و حفظ موضوعی به جلسات ماه رمضان اضافه شود
در ادامه نیز برخی از افراد و اعضای بزرگسال این جلسه قرآن نکاتی از جمله اضافه شدن بخش تفسیری به جلسه قرآن و حفظ موضوعی آیات منتخب در طول ماه مبارک رمضان را خواستار شدند و بر ارائه آموزش‌ها در قالب‌های چندرسانه‌ای و در فضای مجازی تأکید کردند.

نیاز جلسات قرآن ماه رمضان چیست
مدرس جلسات قرآن مجمع قاریان اداره اوقاف کاشمر در ادامه ضمن اشاره به اجرای محفل انس با قرآن با همکاری شهرداری کاشمر گفت: علاوه بر این محفل، همچون سال گذشته محافل قرآنی با حضور قاریان مصری و غیرایرانی در امام‌زاده سیدحمزه(ع) شهر کاشمر برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *