علاقه‌مندی مردم کاشمر به کتابخوانی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مرادعلی احمدزاده، سرپرست فرمانداری کاشمر، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان که در محل کتابخانه چهارده معصوم برگزار شد، با اشاره به اینکه همه ساله مسئولان اقدام به احداث چادر وقف کتاب در میدان مرکزی می‌کنند اما باید کتاب‌های نو و جدید‌تری وارد شهرستان شود، اظهار کرد: انتخاب روستای فدافن از توابع بخش مرکزی کاشمر به عنوان روستای دوستدار کتاب از بین ۱۳۰۰ روستای کشور نشان می‌دهد، مردم کاشمر کتابدوست هستند.
وی با تأکید بر اینکه باید برای افزایش زیربنای کتابخانه‌ها و ارائه کتاب‌های جدید اقدامات لازم صورت گیرد، افزود: از سال ۹۱ تا پایان سال ۹۶ زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان به نحو مطلوبی افزایش یافته است.
احمدزاده با اشاره به اینکه در سال ۹۱ برای هر ۱۰۰ نفر، حدود دو متر و یازده سانتیمتر مربع کتابخانه داشته‌ایم، بیان کرد: در این سال سه هزار و ۳۱۳ متر مربع کتابخانه داشته‌ایم که این آمار در سال گذشته برای هر ۱۰۰ نفر به ۳,۵ متر افزایش یافته است.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته زیربنای کتابخانه های شهرستان به ۵ هزار و ۹۰۰ متر مربع افزایش یافته است، افزود: در خصوص تعداد کتاب به نسبت سال ۹۱ افزایش چشمگیری داشتیم به طوری که در سال ۹۱ برای هر نفر ۷۷ صدم کتاب داشته‌ایم که در سال گذشته این آمار به ۱,۳ کتاب برای هر نفر افزایش یافته است.
سرپرست فرماندار کاشمر همچنین در خصوص میزان عضویت در کتابخانه‌های عمومی با توجه به این که کاشمر دومین شهر مذهبی استان و چهارمین شهر مذهبی کشور است، گفت: مردم این شهرستان علاقه خاصی به کتاب و کتابخوانی داشته و دارند.

کاشمر؛ شهر علاقه‌مند به کتابخوانی

سرپرست فرمانداری کاشمر با اشاره به اینکه اغلب کاشمر در شاخص‌های حوزه کتاب و کتابخوانی توانسته رتبه اول و دوم را در سطح استان به خود اختصاص می دهد، عنوان کرد: مردم به خصوص مسئولان و انجمن کتابخانه‌های شهرستان توجه خاصی به موضوع کتابخوانی دارند.
وی تعداد کتابخانه‌های شهرستان را در سال ۹۱ هشت باب اعلام کرد و افزود: این آمار در سال گذشته به ۱۴ باب افزایش یافت است.
وی با بیان اینکه در روستاهای فرگ، فرح آباد و چند روستای دیگر در بخش کوهسرخ و مرکزی، احداث کتابخانه‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: برخی از کتابخانه‌ها تا مرحله ۸۰ درصد پیش رفته که برای به نتیجه رسیدن آن‌ها نیازمند همکاری اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی هستیم.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی کاشمر با تقدیر از خیران کتابخانه‌ساز، شهرستان بیان کرد: فعالیت خیران در شهرستان چشمگیر است؛ به طوری که کتابخانه سیار شهرستان توسط خیر محترم داوودی راه اندازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *