فعالیت 75 مهدکودک مجاز شهری و روستایی در کاشمر

رئیس بهزیستی کاشمر با اشاره به فعالیت 75 مهدکودک شهری و روستایی دارای مجوز از سازمان بهزیستی در این شهرستان، گفت: منعی برای فعالیت مهدکودک‌های دارای مجوز در بحث پیش‌دبستانی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علیرضا حق‌جو ظهر امروز در گردهمایی مدیران مهدکودک‌های کاشمر، برگزاری این نشست‌ها و گردهمایی‌ها را فرصتی مناسب برای هم‌اندیشی و تبادل برنامه‌ها در خصوص ارتقای سطح فعالیت و بررسی مسائل و مشکلات حوزه کاری عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون آئین‌نامه جدیدی مبنی بر نحوه فعالیت پیش‌دبستانی‌ها ابلاغ نشده، بنابراین منعی برای استمرار فعالیت مهدکودک‌های دارای مجوز در حوزه پیش‌دبستانی وجود ندارد و لزومی ندارد، این مراکز از آموزش‌وپرورش مجوزی اخذ کنند.

وی با تأکید شرایط و نحوه پذیرش در مقطع پیش‌دبستانی به‌منوال گذشته ادامه دارد، افزود: اقدامی که آموزش‌وپرورش در بحث صدور مجوز بدون در نظر گرفتن شرایط و سابقه متقاضی انجام می‌دهد، صحیح نیست و تا زمان ابلاغ آئین‌نامه این موضوع مسکوت می‌ماند.

رئیس بهزیستی کاشمر با اشاره به اینکه پیش‌ازاین موضوع ساماندهی فعالیت پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای مناسب از سوی وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان بهزیستی مطرح بوده است، یادآور شد: آموزش‌وپرورش نمی‌تواند بر فعالیت مهدکودک‌ها نظارت داشته باشد و تنها در صورت ابلاغ آئین‌نامه جدید آموزش‌وپرورش مکلف بر نظارت محتوایی به‌صورت کلان است.

حق‌جو بابیان اینکه تغییر درروند فعالیت مهدکودک‌ها در مقطع پیش‌دبستانی منوط به ابلاغ آئین‌نامه جدید است، متذکر شد: در این راستا، مطیع قانون هستیم، بنابراین تا زمان ابلاغ آئین‌نامه هیچ ادعایی وجود ندارد و فعالیت مهدکودک‌ها به روال سال‌های گذشته در سال تحصیلی آینده نیز ادامه می‌یابد.

در ادامه این مراسم، مسئول امور مهدهای کودک بهزیستی کاشمر با اشاره به فعالیت 24 مهدکودک روستایی و 51 مهد شهری دارای مجوز از سازمان بهزیستی، گفت: در راستای ارتقای آگاهی و اعلام بخشنامه‌ها و آئین‌نامه در طول سال دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و مربیان مهدکودک‌ها برگزار می‌شود.

معصومه کاظمی بابیان اینکه بالغ‌بر 3 هزار کودک از شیرخوار تا قبل از دبستان در مهدکودک‌های تحت نظارت بهزیستی کاشمر در سال جاری پذیرش شدند، خاطرنشان کرد: صدور و تمدید پروانه مسئول فنی، بازدید و ارزشیابی مهدکودک‌ها بر اساس فرم‌های نظارتی، توزیع 10 هزار جلد کتاب برای نوآموزان، بیمه کودکان، پرسنل مهدهای کودک و کمک به پرداخت شهریه کودکان خانواده‌های نیازمند مهم‌ترین فعالیت‌های امور مهدهای کودک است.

وی با اشاره به اجرای طرح «یک وعده‌ غذای گرم در مهدکودک‌های روستایی و حاشیه شهر»، یادآور شد: در سال گذشته، 3 میلیارد و 300 میلیون ریال برای اجرای این طرح در کاشمر از سوی دولت پرداخت‌ شده است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، از تلاش‌ها و خدمات مدیران مهدکودک‌های کاشمر به‌مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *