سومین مرکز رشد دانشگاه‌های آزاد خراسان در کاشمر افتتاح شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر گفت: مرکز رشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان رضوی در کاشمر ظهر روز گذشته در مراسمی افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، ظهر روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان سومین مرکز رشد دانشگاه‌های آزاد اسلامی خراسان رضوی در کاشمر افتتاح و به بهره‌ برداری رسید.

محمد جعفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در این مراسم که در محل سالن همایش‌های شهید مدرس این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه در طی این سال‌ها با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه بوده‌ایم، بیان داشت: طی این سال‌ها تا کنون در این مجموعه حدود ۲۳ هزار متربع فضا‌های آموزشی، فرهنگی، اداری، کارگاهی و آزمایشگاهی ساخته شده است.

جعفری از تحصیل ۲۰۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر خبر داد و افزود: در حال حاضر ۴۳ نفر هیئت علمی تمام وقت و ۹۴ نفر کارمند در این مجموعه مشغول خدمت هستند.

رئیس دانشگاه آزاد کاشمر با اعلام اینکه امیدواریم بتوانیم در راستای توسعه علم و دانش قدم‌های موثری برداریم، ادامه داد: از سال ۹۳ رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تجاری سازی، کارآفرینی و ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در واحد‌های دانشگاهی نمی‌شود در آینده تنها به شهریه اکتفا کرد، گفت: هر چند در گذشته که دانشجو زیاد بود به فکر درآمد دیگری برای دانشگاه‌ها نبودند؛ اما امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که با توجه به کاهش دانشجو و توسعه‌هایی که در سطح کشور در بخش آموزش عالی رخ داد، باید تکیه‌گاه واحد‌های دانشگاهی درآمد‌های دیگری که فن‌آوری و کارآفرینی است، باشد.

جعفری با اشاره به اینکه در همه دنیا تنها ۲۵ درصد منابع مالی موسسات آموزش عالی که همانند دانشگاه آزاد اسلامی اداره می‌شوند وابسته به شهریه است، بیان کرد: باقی منابع از طریق شرکت‌های دانش بنیان، پژوهش‌ها و تحقیقاتی که صورت می‌گیرد و به خصوص خیرین تامین می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد کاشمر با اعلام اینکه در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر از دو سال قبل نسبت به ایجاد مرکز رشد اقدام کرد، افزود: با توجه به فضای بلااستفاده‌ای که در محل دانشگاه کاشمر با مساحت ۸۰۰ مترمربع وجود داشت با بازسازی که صورت گرفت تبدیل به مرکز رشد شد.

وی با بیان اینکه با اعتبار حدود ۸۰ میلیون تومان این فضا بهسازی و تجهیز شد، اظهار کرد: در این مرکز ۱۰ هسته فناور مستقر خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه تا کنون در این مرکز چهار هسته فن آور الیاف پروتئین، ادوات مدرن کشاورزی، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی نوین و استخراج رنگ دانه آنتوسیانین از گلبرگ بنفش زعفران مستقر شده‌اند، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در این مجموعه شاهد استقرار ایده‌های جدید نخبگان و افراد خلاق باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد کاشمر با اعلام اینکه در این مدت با جلساتی که شورای مرکز رشد داشت موفق شدیم چهار نفر از افرادی که صاحب ایده بودند را در مرکز رشد جذب کنیم و قرارداد‌ها منعقد شده است، بر ضرورت ایجاد وقف علمی تاکید کرد و گفت: باید این افراد را به سمت مراکز رشد و حمایت از جوانان سوق داد.

وی در ادامه با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال گذشته در راستای درآمد زایی در ۴.۵ هکتار زمین دانشگاه آزاد واحد کاشمر اقدام به کشت انگور شد، بیان کرد: این طرح پس از تائید شورای اقتصاد واحد و شورای سرمایه گذاری استان اجرایی شد.

جعفری در پایان با اشاره به اینکه در این زمین ۳۰۰۰ قلمه انگور پر محصول و زودرس کاشته شد، گفت: امیدواریم از سال سوم به بعد این محصول به بار بنشیند و سالیانه ۲۰۰ میلیون تومان به منابع دانشگاه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *