واکنش غیرمعمول شهردار کاشمر به انتقادهای منتشر شده در رسانه‌ها

شهردار کاشمر به انتقادهای منتشر شده در رسانه‌ها واکنشی غیرمعمول نشان داد و گفت: در پاسخگویی ناتوان نیستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، جعفر سلیمانی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر که با انتقاد شدید یک عضو اصلاح‌طلب و یک عضو اصولگرا روبه‌رو شد، بابیان این‌که از این به بعد، جواب به‌خانه نمی‌برم، خطاب به عضو منتقد اصلاح‌طلب اظهار داشت: رفتارتان را در تلویزیون پخش می‌کنم، باید صحبت‌ها را بر اساس آئین‌نامه داخلی انجام دهید.

وی بابیان اینکه یا نباید شهردار را به‌جلسه بیاورید، اگر هم می‌آورید، باید مراعات شأن کنید و خبرنگار فارس بنشیند و هر چه دلش می‌خواهد فضای شهر را آلوده کند، یادآور شد: از شورا درخواست دارم، فرصت لازم را برای پاسخگویی فراهم کنند تا به‌صورت کتبی و حضوری توضیح دهم، بسیاری از مواردی که عنوان می‌شود، ناشی از عدم اطلاع و متأسفانه عدم اشراف به قانون است که فرق محدوده و حریم و حوزه استحفاظی را نمی‌دانند.

شهردار کاشمر بابیان اینکه اگر مسئول کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر برای هر مطلبی یک کتاب می‌نویسد، این‌طور نیست که ما در پاسخگویی ناتوان باشیم، خاطرنشان کرد: وی اخلاق را رعایت نمی‌کند، چراکه در جلسه‌ گذشته که به‌دلیل مشکل خانوادگی در مشهد بودم، عنوان می‌کند که شهردار به سؤالات ما جواب نمی‌دهد.

سلیمانی با نشان دادن تصویری از ابلاغ تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای خراسان رضوی، یادآور شد: 3 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار دولتی به ما ابلاغ‌شده و در شرح عملیات بر اساس فرم چهار موافقت‌نامه با امضای شهردار و سازمان مدیریت نقاط هدف اعتبار مشخص‌ شده که در ورودی شرقی، شمالی و کمربند شمالی موظف هستیم.

وی بابیان اینکه همه پروژه‌هایی که انجام می‌دهیم، از محل توازن است، به‌طوری‌که یک‌سوم اعتبارات دولتی که ما جذب کردیم، اگر تربت‌حیدریه توانسته بود بگیرد، ما مخلص شما هستیم، ادامه داد: هیچ فرقی در قبل و بعد از پل ریوش نیست و هیچ تفاوتی بین نقطه‌ای که شهرداری در جاده کار می‌کند با بلوار سید مرتضی نیست، چرا از 50 سال گذشته شهرداران در حریم شهر فاصله میدان شهید غلامی تا سید مرتضی را کار کردند و اگر به منطق عضو شورای شهر باشد، از سپاه به بعد خارج از محدوده خدمات شهری است و نباید شهرداران کاری انجام می‌دادند و اگر به منطق عضو شورای شهر است، دلیلی ندارد، 20 رفتگر را درمجموعه سید مرتضی به دلیل اینکه در حریم شهر است مشغول داشته باشیم.

شهردار کاشمر با اشاره به اینکه بر اساس قابلیت و ظرفیتی که داریم، کار انجام می‌دهیم، گفت: موافقت‌نامه‌ای که مبادله می‌شود، یک حساب مجزا از حساب‌های داخلی شهرداری دارد برای حجم عملیات مشخص، در جای مشخص و نظارت مشخص که دیوان محاسبات است و در ادامه در بودجه‌های مربوطه در قالب متمم کمک‌های دولتی را به شورا ارائه می‌دهیم.

وی با ادعای اینکه یکی از مقامات در شهر با سوار کردن یکی از معتمدین بر خودرو گفته که 7 میلیارد تومان توسط شهرداری در جاده ریوش هزینه شده است، اظهار داشت: بنری در حاشیه میدان باغمزار نصب کردیم که پروژه ورودی شمالی شهر کاشمر به طول 2.5 کیلومتر دارای 7 میلیارد تومان وزن اعتباری و حجم عملیات است.

سلیمانی بابیان اینکه این پروژه شامل 6 دهانه پل 6 متری که 4 میلیارد تومان برآورد شده است که عملاً به‌دلیل اینکه در حوزه کاری ما نیست، وزیر دستور داده که اجرای این قسمت از پروژه توسط اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شود، اظهار داشت: 3 میلیارد باقی‌مانده نیز مربوط به عملیات خاکی، آسفالت و آیلند است که از این مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان حدود هزار و 200تن قیر رایگان در نظر گرفته‌ شده و یک میلیارد و 500 میلیون تومان بر اساس فهرست‌بهای سازمان مدیریت عملیات خاکی داریم.

وی با اشاره به اینکه تمام اسناد و مدارک به اجرای پروژه به‌صورت بولتن موجود است و حسابرس شورا می‌تواند آنها بر مورد بررسی قرار دهد، نیازی نیست که فاکتورهای شهرداری را راه ببریم، ادامه داد: بنابراین زمانی که اجزای پروژه را تفکیک کنیم، تاکنون، 684 میلیون تومان شامل عملیات خاکی، روسازی و آسفالت تا این مرحله و جدول بتنی به طول 700 متر مبلغ 19 میلیون و 400 هزار تومان است.

شهردار کاشمر با طرح اینکه فردی دانسته یا ندانسته مردم را نسبت به شهرداری بدبین کند، خیلی بد است، افزود: در قبال 680 میلیون تومان، 440 تن قیر رایگان از راه و شهرسازی تحویل گرفتیم که بر اساس قیمت بورس تاکنون 600 میلیون تومان دریافت کردیم و تا این مرحله هیچ هزینه‌ای از درآمدهای داخلی در این پروژه انجام ندادیم و یک تعاملی با یک دستگاه بالادست انجام دادیم.

3 پاسخ

  1. با تشکر وقدردانی از زحمات بی وقفه شما شهردار. گرامی،کارهایی که شما برای این شهر انجام داده‌اید بر هیچ کس پوشیده نیست،به نظرم بعد از مشهد ،باید کاشمر به عنوان شههر زیبا ومعنوی دلها به ثبت برسد،با تمام وجودم از شما وهمکاران گرامی ،قدردانی میکنم،ودر همه شهرها آدمهای بیخود ومنفی گرا پیدا میشه ،چه برسه به کاشمر،

  2. جناب سلیمانی عزیز شما که یه فرد شجاع وفهمیده هستید،ازخدواند متعال برای شما صبر وشکیبایی خواستارم،،، اکثر مردم کاشمر آگاه به فعالیتهای بی نظیر شما در راستای کارهای عمران وابادی شهر هستند،واز قدیم ها گفته شده که در دروازه شهررو میشه بست اما دم دهن مردم ،،،،،

  3. کاش اقای شهردار شما یه خرده سوادکاری و یه خرده انصاف میداشتین.حیف این شهر که شما شهردارش هستید کاش شهر را ادم های لایق تر که با مشکلات مردم اگاه هستند اداره کنن .نه فقط برای زجر دادن و رنجاندن مردم و فقط به فکر منفعت شخصی تان نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *