سکوت مسلمانان در برابر فجایع و جنایت‌های اسرائیل غاصب جایز نیست

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته خود، اظهار کرد: انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در هفتادمین سال نکبت بار تشکیل رژیم اشغالگر اسرائیل یک نکبت و جنایت دیگری بود که به وقوع پیوست.
وی با بیان اینکه جهان اسلام نباید این را نادیده بگیرد و از کنار آن بگذرد، ابراز کرد: به رغم اینکه مجامع بین‌المللی و کشورهای اروپایی این اقدام را محکوم کردند اما متاسفانه رئیس جمهور گستاخ و افسار گسیخته آمریکا این اقدام را انجام داد.
طباطبایی با اعلام اینکه این ادای دین رئیس جمهور آمریکا به صهیونیست‌ها بود چون با پول آنها به قدرت رسیده است، عنوان کرد: این‌ها وامدار یکدیگر هستند و این جنایات را انجام می دهند.
وی قدس را متعلق به جهان اسلام و فلسطین دانست و افزود: اسرائیل وصله ناجور و مهمان ناخوانده در این منطقه و وجودش غاصبانه است.
خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه این خاک از اسرائیل غاصب نیست و او را به رسمیت نمی شناسیم، اظهار کرد: اسرائیل حق ندارد در قدسی که به عنوان قبله اول مسلمین است سفارت آمریکا را قرار دهد و آنجا را اشغال کند.
وی با بیان اینکه اسرائیل در این منطقه در حال یهودی سازی است و این بسیار خطرناک است، بیان کرد: چرا مسلمانان ساکت و آرام هستند و به اصول اعتقادی خود پایبند نیستند و در برابر این جنایت‌ها سکوت کرده و این اعمال را محکوم نمی کنند؟
طباطبایی با اشاره به اینکه در این چند روز بالغ بر ۷۰ نفر از فلسطینیان به شهادت رسیده و بیش از دو هزار نفر زخمی شده اند، افزود: به رغم اینکه حتی صدای برخی از اروپایی‌ها در برابر این جنایت‌ها درآمده ولی خود مسلمانان فریاد نمی زنند و انتقاد نمی کنند.
وی با اعلام اینکه باید این فجایع را مسلمانان محکوم کنند، گفت: ابتدا باید سعودی های جنایتکار را که در کنار خانه خدا خود را همه کار می دانند، محکوم کنیم که این‌ها را حمایت می کنند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه کسی که ادعای مسلمانی می کند و متولی خانه خدا می داند خنجر به دست گرفته و به قلب اسلام وارد می کند، اشغال قدس را خنجر زدن به قلب اسلام دانست و بیان کرد: سعودی‌ها مطمئن باشند خنجری که در قلب اسلام وارد کرده‌اند و آل یهود و آمریکا را حمایت کرده‎اند به قلب خودشان وارد خواهد شد.
وی آمریکا، آل یهود و آل سعود را سه مثلث شوم دانست و گفت: این‌ها دست به دست هم داده و فجیع‌ترین جنایت‌ها را انجام می دهند.
ایستادگی و مقاومت، موجب آزادسازی خونین شهر شد
طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود به سوم خردادماه روز آزاد سازی و فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این روز، روز مقاومت، ایثار و پیروزی جبهه حق علیه باطل است.
وی با اعلام اینکه سوم خرداد یادآور حماسه آزادی خرمشهر و بیرون ریختن متجاوزان رژیم بعث عراق است، افزود: این ایستادگی و مقاومت موجب آزادسازی خونین شهر شد.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه مقاومت، فرهنگ و تفکر بسیجی در این روز به نتیجه رسید و موجب آزادسازی خرمشهر شد، اظهار کرد: امروز آمریکا و اسرائیل مرگ خود را در حرکت بسیجی ملت های عراق، سوریه و لبنان می‌بینند.
وی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی باید برای ما یک اصل باشد، افزود: در مقابله با دشمن باید مقاومت کرد نه سازش و مذاکره، چون آنها بی فکر و بی منطق بوده و دمکراسی و منطق سرشان نمی شود.
وی با بیان اینکه اگر عراق و سوریه پیروز شدند و داعشی‌ها را بیرون کردند با همان تفکر و فرهنگ بسیجی بود، محصول مقاومت و ایثارگری را پیروزی نهایی دانست و افزود: پیروزی نهایی در گرو مذاکره نیست بلکه باید مقاومت و ایثارگری کرد.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه باید این دستاورد دفاع مقدس که مقاومت بود را ارج بگذاریم، بیان کرد: گفتمان ما با دشمنان باید مقاومت و ایستادگی باشد.
وی در ادامه به تحولات برجام و برون رفت غول استکبار از برجام اشاره کرد و گفت: به سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان در مواجه با اروپایی‌ها باید دقت نظر بیشتری شود.
طباطبایی با بیان اینکه ایشان بارها در این خصوص توصیه فرموده‌اند، بر اطاعت از رهبری و امام تاکید کرد و افزود: عزت و پیروزی ملت در اطاعت از رهبری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *