کاشمر در حوزه خیرین سرآمد شهرستان‌های خراسان رضوی است

کاشمر در حلی در حوزه خیرین سرآمد شهرستان‌های خراسان رضوی است که به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، حوزه بهداشت قطعاً نیاز به حضور، مشارکت و همراهی مردم دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مشارکت خیرین در راستای کمک و همراهی با حوزه سلامت در سال‌های اخیر به یک اصل مهم و انکارناپذیر تبدیل‌ شده، به‌طوری‌که حضور چشمگیر و کمک‌های خیرین به این حوزه سبب افزایش و ارتقای فضاهای درمانی و بهداشتی و نیز تأمین و نوسازی تجهیزات پزشکی مورد نیاز در مناطق مختلف شهری و روستایی شده است.

با فعال شدن مجمع خیرین سلامت از حدود 5 سال قبل در کاشمر منجر به فعالیت‌ها و خدمات چشمگیری در حوزه‌های مختلف درمانی و بهداشتی شده، افتتاح ساختمان جدید پایگاه سلامت شهری حافظ‌الصحه در کاشمر که به همت خیر نیک‌اندیش حاج‌ محمدرضا فاطمی انجام شد، یکی دیگر از افتخارات جامعه خیری این شهرستان است، این پروژه با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر و جمعی از مدیران و کارشناسان این حوزه به بهره‌برداری رسید.

کاشمر در حوزه خیرین سرآمد شهرستان‌های خراسان رضوی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر در آئین افتتاح ساختمان جدید پایگاه سلامت شهری حافظ الصحه با قدردانی از همراهی و کمک‌های خیرین به حوزه سلامت گفت: خوشحالیم که امروز بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها و نیز تجهیزاتی که برای مراکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان خریداری می‌شود، با مشارکت و همراهی جامعه خیرین سلامت انجام می‌شود.

محمدجواد یزدانی بابیان اینکه مجمع خیرین سلامت به لحاظ فعالیت در جذب کمک‌های خیرین سرآمد شهرستان‌های خراسان رضوی است، اضافه کرد: از بدو فعالیت مجمع خیرین سلامت، با کمک‌هایی که از ناحیه خیرین به حوزه سلامت انجام‌ شده، شاهد ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی نیز بودیم.

وی با اشاره به‌ضرورت استمرار کمک‌های خیرین به حوزه سلامت، یادآور شد: حوزه بهداشت قطعاً نیاز به حضور، مشارکت و همراهی مردم دارد، چراکه بدون همکاری و همراهی مردم نمی‌توانیم زمینه پیشرفت و اصلاح را مهیا کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر تأکید کرد: ساختمان جدید پایگاه سلامت شهری حافظ الصحه با 120 متر زیربنا و 140 میلیون تومان هزینه توسط خیر نیک‌اندیش حاج محمدرضا فاطمی به حوزه سلامت کاشمر اهدا شده است.

تکمیل 10 پروژه بهداشتی کاشمر نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار

رئیس مرکز بهداشت کاشمر نیز با اشاره به فعالیت 70 خانه، پایگاه و مرکز بهداشتی و سلامت در نقاط شهری و روستایی این شهرستان، گفت: در حال حاضر، 49 خانه بهداشت، 11 مرکز خدمات جامع سلامت و یک مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی به مردم روستاهای بخش مرکزی، کوهسرخ و اهالی شهر ریوش با استقرار پزشک، دندان‌پزشک، ماما، پرستار و کارشناسان بهداشتی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌دهند.

مجتبی قائمی با اشاره به فعالیت 2 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و 7 پایگاه سلامت شهری در سطح شهر کاشمر، ادامه داد: مراجعه‌کنندگان به این مراکز که مادران و کودکان هستند، از خدمات بهداشتی نظیر واکسیناسیون و سایر مراقبت‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به جمعیت 170 هزارنفری ساکن در نقاط شهری و روستایی کاشمر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 10 پروژه در حوزه بهداشت کاشمر در نقاط شهری و روستایی عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر بابیان اینکه ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت ریوش با 1200 متر زیربنا از پیشرفت حدود 50 درصدی برخوردار است، یادآور شد: ساختمان مراکز خدمات جامع سلامت روستای تولا در بخش کوهسرخ، روستای فرگ در بخش مرکزی و مراکز گلستان، ولیعصر و اباذر و نیز 2 پایگاه سلامت شهری امام علی(ع) و قائم در شهر کاشمر هرکدام با زیربنای 525 متر از پیشرفت 80 تا 95 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان مرکز جامع خدمات شهری با 612 زیر توسط خیر در دست احداث است، خاطرنشان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها به 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدوارم، با تخصیص این میزان اعتبار تا پایان سال شاهد بهره‌برداری و افتتاح این پروژه‌ها باشیم.

بهره‌برداری از 90 پروژه بهداشتی تا پایان سال در خراسان رضوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم اقدام خیرین را در اهدای بخشی از اموال و وجوه خود برای صرف امور خیر را یک ذخیره برای آخرت انسان‌های نیک‌اندیش دانست و گفت: حضور خیرین در بخش‌های مختلف، موضوعی قدیمی است، اما مشارکت و همراهی خیرین در بخش سلامت و توجه به موضوع پیشگیری و بهداشت یک مقوله جدیدی است که در سال‌های اخیر شاهد بروز اتفاقات خوبی در این حوزه بودیم.

حمیدرضا بهرامی با اشاره به اینکه تنها در 2 سال گذشته در بخش بهداشت بالغ‌بر 18 میلیارد کمک‌های مردمی در خراسان رضوی برای حوزه بهداشت در نقاط شهری و روستایی جذب‌ شده است، متذکر شد: اگرچه این میزان کمک خیرین در مقایسه با سنوات قبل بی‌نظیر بوده، اما بازهم جا برای کار زیاد است و به‌همین منظور در تلاش هستیم، زمینه و بستر را برای تشویق و رغبت مردم برای کمک در این حوزه فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از کمک‌های خیرین در حوزه عمران و ساخت‌وساز فضاهای بهداشتی در 19 شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزینه شده است، افزود: در راستای اجرای طرح تفاهم‌نامه سه‌جانبه از سال 1395 در وزارت بهداشت مبنی بر اینکه درصورتی‌که 50 درصد هزینه‌های ساخت توسط منابع داخلی دانشگاه‌ها و خیرین تأمین شود، 50 درصد باقی‌مانده از محل اعتبارات وزارتخانه تخصیص می‌یابد، تعداد 405 پروژه در خراسان رضوی تعریف شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه تعدادی از واحدهای بهداشتی در خراسان رضوی در فضاهای استیجاری به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهند، یادآور شد: با احداث و تکمیل 405 پروژه تعریف‌ شده در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد واحدهای استیجاری و غیردولتی به صفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه طرح تفاهم‌نامه سه‌جانبه در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر، 237 پروژه در سطح شهرستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و این شهر ساخته‌ شده، اما متأسفانه در این شهر به‌دلیل شرایط خاص زمین 170 پروژه معطل‌ مانده است.

بهرامی با تأکید بر اینکه 90 پروژه‌ای که عملیات ساختمانی آن از سال گذشته آغاز شده، هم‌اکنون از پیشرفت 50 تا 95 درصد برخوردار است، بیان کرد: این طرح‌ها امسال بااعتباری بالغ‌بر 20 میلیارد تومان تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد، به‌طوری‌که با افتتاح این پروژه‌ها دیگر واحد استیجاری نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *