بگومگو در شورای شهر کاشمر

با اتمام مهلت قانونی 10 روزه شهردار کاشمر برای پاسخ به 30 سؤال مطرح‌شده از سوی عضو شورا، به‌دلیل کمبود وقت پاسخ شهردار به جلسه فوق‌العاده موکول شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، عضو اصلاح‌طلب و رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر کاشمر که جزو چهار موافق انتصاب شهردار در بدو فعالیت دوره پنجم شورای شهر کاشمر بود مدتی است که نسبت به عملکرد و فعالیت مدیریت شهری در بخش‌های مختلف دست به انتقاد زده است و مدعی است، شهرداری در برخی موارد قانون را رعایت نکرده است، به‌همین دلیل در دو جلسه قبل با تهیه و تدوین 30 سؤال مختلف، این سؤالات را در صحن علنی شورا به رئیس جلسه داد تا به‌صورت قانونی به شهردار ابلاغ و در مهلت زمانی 10 روزه نیز پاسخ آن به شورا ارسال و شهردار نسبت به ارائه توضیحات آن اقدام کند.

جلسه قبلی شورا با تقاضای دادستان غیرعلنی برگزار شد

جلسه امروز شورای شهر کاشمر که با حضور هفت عضو اصلی شورا برگزار شد و حدود 2 ساعت ابتدای جلسه به‌بررسی و طرح درخواست‌های مردمی، نامه‌های رسیده از شهرداری و نامه کمیته انطباق اختصاص یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه جلسه هفته گذشته شورا با تقاضای دادستان به‌دلیل حضورش در جلسه به‌صورت غیرعلنی برگزار شد، گفت: در این جلسه، صحبت‌ها و همفکری‌هایی با دادستان انجام دادیم و به‌دلیل طولانی شدن زمان جلسه، امکان حضور خبرنگاران در جلسه به‌صورت علنی وجود نداشت.

محمد خباززاده بابیان اینکه در این جلسه تأکید بر حرکت در چارچوب قانون و پرهیز از التهاب‌آفرینی در جامعه بود، افزود: مطالبات مردم و شورا باید همواره در چارچوب قوانین پیگیری شود و شهرداری نیز با محوریت شورا با رعایت قوانین و مقررات به‌کارش ادامه دهد، بنابراین، امیدوارم، با تعامل و همفکری که بین تمامی اعضای شورا و شهرداری وجود دارد بتوانیم خدمات قابل رضایت و قبول مردم انجام دهیم.

وی همچنین در این جلسه در پاسخ به جمله یکی از اعضای شورا مبنی بر اینکه شهرداری حقوق اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر را پرداخت نکرده است، گفت: حقوق ما حرام است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر بابیان اینکه در جلسه سی و هشتمین رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا سؤالاتی از شهردار مطرح کرده است، اضافه کرد: برابر قانون شهردار باید ظرف مدت 10 روز از زمان ابلاغ توضیحاتش را در خصوص سؤالات مطروحه ارائه دهد که امروز موعد قانونی آن بوده و یکی از دستور کارهای جلسه امروز نیز پاسخ شهردار به سؤالات است.

برای پاسخگویی به 2 ساعت زمان نیاز دارم

شهردار کاشمر هم که دقایقی پس از آغاز جلسه با پوشه آبی‌رنگ وارد جلسه شده بود، زمانی که نوبت پاسخ دادنش رسید، گفت: همه مستندات اداری را در یک کارتن آماده کردیم، اما اینکه مرقوم شده تمامی قراردادهای شهرداری که تقریباً 10 کیلو پرونده است را باید رئیس شورا مسئولیتش را بپذیرد تا تحویل شورا دهم.

جعفر سلیمانی بابیان اینکه اجازه نداریم، مستندات و مدارک شهرداری را در شورا بگذاریم، یادآور شد: آمادگی دارم، تمام مستندات لازم در حضور خودم در شورا مورد بررسی قرار گیرد و اینکه مستندات شهرداری نباید در شورا باشد، یک واقعیت است.

وی با اشاره به اینکه در راستای احترام به اعضای شورا مستندات را آوردم و تقدیم می‌کنم، ادامه داد: با آمادگی کامل برای پاسخگویی آمدم و اینکه پس از ارائه توضیحات آنها را بپذیرد یا نپذیرد، اختیار با شما است.

شهردار کاشمر تأکید کرد: برای پاسخگویی به سؤالات مطرح‌ شده نیاز به مدت‌زمان 2 ساعت دارم تا بتوانم به‌طور کامل به همه آنها پاسخ دهم.

توضیحات شهردار تنها با ارائه مستندات پذیرفتنی است

عضو اصلاح‌طلب شورای اسلامی شهر کاشمر با انتقاد از نحوه مدیریت جلسه خطاب به رئیس شورا، گفت: مهلت قانونی شهردار برای پاسخ به سؤالات در جلسه امروز بوده، چرا زمان 20 دقیقه‌ای آخر جلسه را به این مهم اختصاص دادید و این در حالی است که شهردار متقاضی زمان 2 ساعته برای پاسخ دادن به سؤالات است.

حسن اعمی با تأکید بر اینکه در مواردی که مستندات درخواست شده، تنها مستند می‌خواهم و توضیح لازم نیست، افزود: اگر قرار است، شهردار در توضیحاتش استناد به ارقام و اعداد داشته باشد، باید مستندات آن را نیز به‌صورت مکتوب ارائه دهد، در غیر این صورت توضیحات بدون مستندات را نمی‌پذیرم.

وی با انتقاد از اینکه شهردار در صحبت‌هایش مدعی شده که عضو شورا فرق حریم و محدوده را نمی‌داند، درواقع ظلم کرده است، یادآور شد: بازی با الفاظ و اینکه عضو شورای شهر را ناآگاه، کم‌تجربه و نامطلع خطاب کنند، صحیح نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر کاشمر در پاسخ به اظهارنظر رئیس شورا و شهردار کاشمر مبنی بر این اطلاع‌رسانی خبرنگار فارس و پوشش خبری جلسات شورا، خاطرنشان کرد: خنجری که دوستان از جناح سیاسی خودم می‌زنند، خیلی بد است.

رئیس شورا باید واضح صحبت و اظهارنظر کند

عضو دیگر شورای شهر کاشمر با انتقاد از اینکه عده‌ای از سکوت ما در مصاحبه‌ها و صحبت‌هایی که می‌کنند، سوءاستفاده می‌کنند، گفت: متأسفانه برخی در صحبت‌هایی که انجام می‌دهند، همه را متهم می‌کنند.

احمد غزنوی با اشاره به مصاحبه رئیس شورای شهر با یکی از نشریات محلی، خطاب به وی متذکر شد: از شما سؤال می‌کنم، کدام عضو شورا به ساخت‌وساز خلاف وارد شده است، چرا عیناً نام نمی‌برید و تنها در مصاحبه اعلام می‌کنید که اعضای شورا وارد خلاف می‌شوند، باید دقیقاً توضیح دهید و در این جلسه مشخص کنید و اینکه تهمت می‌زنید، از خودتان شروع کنید.

وی بابیان اینکه در صحبت‌هایتان اصولگراها را خطاب قرار دادید، تأکید کرد: ما اصولگرا نیستیم، بلکه مردم‌گرا هستیم و در این راستا به‌خاطر احقاق حقوق مردم‌، دوست داریم بداخلاق باشیم، بنابراین اگر دفاع از حقوق مردم بداخلاقی است، ما بداخلاق هستیم، یا اگر دفاع از حقوق شهروندان بداخلاقی است، مطمئن باشید که ما بداخلاق هستیم، اگر نظارت درست بر عملکرد شهردار بداخلاقی است، ما بداخلاقیم یقیناً بدانید که ما در حق و حقوقات مردم و برای گرفتن آن و نظارت بر آن بداخلاق بداخلاق هستیم.

این عضو شورا با تأکید بر اینکه انتظار داریم، رئیس شورا واضح صحبت و اظهارنظر کند، یادآور شد: چرا برخی را تهدید به شکایت می‌کنید؟ از مردم خواهش می‌کنم، هر جا بداخلاقی کردم از من شکایت کنند تا جواب بدهم، اما این‌که چرا اجازه نمی‌دهید، اظهارنظر و صحبت شود، جای تعجب است.

وی بابیان اینکه رئیس شورا باید در خصوص مصاحبه‌ای که اخیراً انجام داده باید موضع‌گیری کند، خاطرنشان کرد: اگر مطالب منتشر شده را تأیید می‌کنید، باید واضح اعلام کنید که کدام عضو با شهردار تماس گرفته و خواسته که نسبت به تخلف فلانی چشم‌پوشی شود.

غزنوی با اشاره به اینکه فردی که بخواهد خلافی انجام دهد، مجبور است کرنش کند، گفت: قطعاً فردی که زبانی تیز دارد و انتقاد می‌کند، اهل‌معامله نیست و تنها افراد چاپلوس اهل‌معامله هستند.

وی بابیان اینکه افراد منتقد در جامعه سازش ناکار هستند، اما در مقابل افراد سازش‌کار افرادی چاپلوس و متملق هستند، افزود: فرد یا افرادی را متهم نمی‌کنیم، اما عنوان می‌کنیم اگر عضو شورایی می‌خواهد خلافی انجام دهد باید با مجموعه شهرداری نزدیک شود.

این عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به اینکه تقاضای ما از رئیس شورا این است که از حرمت این نهاد دفاع کند و اگر موردی هم وجود دارد نباید با اماواگر پاسخ داده شود، یادآور شد: امروز به جرأت می‌توانم اعلام کنم که 90 درصد اعضای شورا افراد پاکی هستند و 10 درصد دیگر هم کاملاً مشخص هستند.

گزارش فارس حاکی است، پس از بگومگوهای اعضای شورای شهر و به‌دلیل عدم مدیریت صحیح زمان در جلسه اخیر مبنی بر اختصاص 2 ساعت از زمان جلسه برای طرح نامه‌ها و درخواست‌ها و کمبود زمان لازم برای پاسخگویی شهردار به 30 سؤال مطرح‌ شده از سوی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه با موافقت هفت عضو شورا مقرر شد تا عضو سؤال‌کننده با حضور در شهرداری به بررسی پرونده‌های مربوط به قراردادهای شهرداری بپردازد و شهردار هم در یک جلسه فوق‌العاده به سؤالات پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *