برگزاری نمایشگاه قرآن در مرکز شهر اتفاق مبارکی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: یکی از اتفاقات خوبی که امسال در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت رخ داد، قرارگیری نمایشگاه در مرکز شهر مشهد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، عنوان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که امسال در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت رخ داد، قرارگیری نمایشگاه در مرکز شهر است که مردم به آسانی بتوانند به نمایشگاه دسترسی پیدا کنند و میدان شهدا مرکز فعالیت‌های انقلابی مشهد است و روبروی آن حرم مطهر رضوی قرار دارد و در کنار هم قرار گرفتن تمام این‌ها اتفاقات خوبی را رقم می‌زند.
حجت الاسلام سبزیان اظهار کرد: مسئله مهمی که باید بیشتر به آن توجه می‌شد اطلاع‌رسانی و نحوه آن است یعنی باید بیشتر اطلاع‌رسانی در سطح شهر برای این نمایشگاه صورت می‌گرفت.
وی ادامه داد: در دوره‌های قبلی نمایشگاه برای حضور و دیده شدن چهره‌های قرآنی، بهره بردن مردم از آن‌ها و آشنایی با مسائل محتوایی قرآن فضایی اختصاص داده می‌شد اما اکنون محیطی که بتواند محتوا را انتقال دهد وجود ندارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی است که در نمایشگاه غرفه‌ای برای جذب کودکان از طریق نقاشی و قرار دادن میز مطالعه برای معرفی و مطالعه منابع قرآنی و همچنین برای آشنایی با کتاب‌خانه‌ها در سطح شهر مشهد و خراسان رضوی همکاران ما در غرفه حضور دارند.
وی در ادامه افزود: مشهد پایتخت معنوی و فرهنگ جهان اسلام است و جشنواره کتابخوانی رضوی متعلق به مشهد است و این شهر باید در همه بخش‌ها پیشواز باشد، بر همین اساس سال گذشته با ٧٠ هزار نفر شرکت کننده رتبه اول را در کشور کسب کردیم.
مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: به گفته امام رضا (ع) ما باید امر اهل بیت را زنده نگه داریم یعنی با توجه به جشنواره باید در قالب رمان و دیگر کتاب‌ها شیوه زندگی و کلام اهل بیت را منتقل کنیم، یکی از بخش‌هایی که در جشنواره بسیار به آن توجه می‌شود بخش کودک و نوجوان و همچنین مشارکت خانواده‌ها در این امر است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در بحث کتابخانه‌های سیار قصد داریم یک کتاب‌خانه سیار دیگر به مشهد اضافه کنیم و همچنین تصویب شده است که در هر شهرستان حداقل یک کتاب‌خانه سیار قرار داده شود و اخیرا در کاشمریک کتاب‌خانه سیار راه‌اندازی شده است.
حجت الاسلام سبزیان عنوان کرد: کتاب‌خانه سیار در زمان نبود کتاب‌خانه ثابت یک فرصت بسیار خوب و مناسب است مخصوصا برای مناطق روستایی که در آن‌ها کتاب‌خانه وجود ندارد.
وی ادامه داد: فعالیت‌های ما در راستای افزایش رغبت مردم به سمت کتابخانه‌های است، دبستانی در مشهد که ٢۵٠ نفر از دانش آموزان آن هر کدام حدود ٢٧٠ جلد کتاب تاکنون خوانده اند و این مسئله در این فضای خشکسالی مطالعه بسیار امیدوار کننده و مثبت است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های پرمخاطب در تمام کتابخانه‌ها بخش کودک است که تاکنون استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفته است و همچنین در مبحث کتا‌ب‌های صوتی برای نابینایان در حال افزایش و توسعه است و همچنین در جشنواره رضوی هم به آن پرداخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *