یادواره امام و شهدا در شهرستان کاشمر برگزار شد

همزمان با سالروز رحلت امام خمینی (ره) یادواره سردار و 45شهید کاشمر برگزار شد.
به گزارش ایثار واحد خراسان رضوی، همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع) و رحلت امام خمینی (ره) نهمین یادواره سردار حسین امینی مقدم و 45شهید محله مسجد امام رضا(ع) در کاشمر برگزار شد.
علیرضا دلبریان از جانبازان و راویان دفاع مقدس در این مراسم ضمن گرامیداشت قیام 15خرداد گفت:اگر میخواهیم پیامبر اکرم(ص)،امام علی(ع)و ائمه اطهار را بشناسیم الگوی در دسترس ما، امام روح الله است.
علیرضا دلبریان با بیان اینکه شروع حرکت انقلاب از قیام 15 خردادسال 42 کلید خورد، گفت امام یک روحانی ساده بود که مستقلا،بااعتماد به نفس و توکل بر خدا و قدرت الهی،تک و تنها جلوی حکومت طاغوتی ایستاد و عقب نشینی نکرد و این روحیه ظلم ستیزی،عدالتخواهی و شجاعت ایشان بود که باعث حرکت رو به جلو انقلاب و پیروزی ایران اسلامی شد
وی‌ ‌‌افزود: شهدا نیز که شاگردان‌امام روح الله بودند با تاسی سیره،اخلاق و مرام امام(ره)توانستند در هشت سال دفاع مقدس و در سایه صبر و پایمردی و شجاعت به پیروزی برسند.
این راوی دفاع مقدس ضمن نکوهش تجملگرایی و اشرافی گری برخی مسئولان، ادامه داد: یکی از ویژگیهای بارز امام (ره) ساده زیستی و دوری از تجملگرایی ایشان بود که باعث شدامام برقلوب مردم ایران حکومت کند وی نشر تجملگرائی و اشرافی گری را از مصادیق جنگ فرهنگی دشمن برشمردو پیروی از سیره امام و شهدا را تنها راه مبارزه با آن دانست.
دلبریان در ادامه یکی دیگر از توطئه های دشمن را ضعیف نشان دادن ایران اسلامی و کاشتن بذر یأس و ناامیدی در دل مردم و بخصوص جوانان دانست و خاطر نشان ساخت: ایران قوی هست و قوی خواهد ماند هنگامی که شش کشور قدرتند دنیا با ایران به پای میز مذاکره می آیند،این نشان از قدرت ایران است نه ضعف آن.
وی در پایان این مراسم اعلام داشت: هرگاه صورت و سیرت شهدا را باهم به جامعه نشان دهیم برای جوانان امروز فرهنگ سازی می شود و در قالب هنر است که میتوان این فرهنگ را نشر دهیم.
گفتنی است این مراسم که به همت بنیاد شهید و امورایثارگران کاشمر برگزار شد، برپایی نمایشگاه کتاب، شعرخوانی، مداحی و اجرای کلیپ از دیگر برنامه های این مراسم بود.
این محفل معنوی در مسجد امام رضا(ع) و با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، آحاد مردم به ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران کاشمر برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *