پرونده های طلاق در کاشمر 24 درصد کاهش یافت

رئیس دادگستری کاشمر گفت: پرونده های طلاق در این شهرستان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 24 درصد کاهش یافت.

حجت الاسلام علی میدانی روز جمعه در جمع مردم کاشمر در مسجد جامع این شهر با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی این شهرستان افزود: موجودی پرونده در دادسرا از سال گذشته 706 پرونده بوده و امسال نیز 6 هزار و 492 پرونده وارده داشتیم که به 6 هزار و 213 پرونده رسیدگی شده و 985 پرونده باقی مانده است.
وی دادسرای این شهر را شامل چهار شعبه دادیاری و یک شعبه بازپرسی دانست و اظهار کرد: موجودی پرونده در دادگاه این شهرستان نیز از سال گذشته 1192 پرونده بوده که امسال 6 هزار و 701 پرونده وارد شده و به 6 هزار و 634 پرونده رسیدگی شده و 1259 پرونده نیز باقی مانده است.
وی گفت: پرونده هایی که پارسال در شعبه دوم حقوقی و خانواده شهرستان رسیدگی شد 433 پرونده بود که 366 فقره مربوط به طلاق توافقی و 67 فقره مربوط به طلاق به درخواست زوجه بوده است.
حجت الاسلام میدانی با بیان اینکه امسال 276 پرونده طلاق توافقی و 51 پرونده طلاق به درخواست زوجه داشته ایم افزود: در مجموع از ابتدای تیر ماه پارسال تاکنون 327 فقره طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل 24 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: دستگاه قضایی شهرستان در رسیدگی به پرونده ها و کاهش میانگین اوقات رسیدگی به آنها تلاش مداوم داشته به طوریکه امسال میانگین اوقات رسیدگی در دادگاه 60 روز کاری است.
وی با بیان اینکه به رغم افزایش ورودی پرونده ها میانگین رسیدگی به آنها یک روز کاهش داشته است گفت: هر چند میانگین وقت رسیدگی به پرونده ها 2 ماه است اما سعی می کنیم این مدت کاهش یابد.
رئیس دادگستری کاشمر میانگین رسیدگی به پرونده ها در دادسرا را نیز 47 روز کاری اعلام کرد و افزود: با اینکه این مدت زمان مطلوبی است ولی باید برای کاهش آن تلاش بیشتری کرد.
وی از مردم خواست سعی کنند روحیه صلح و سازش و کدخدا منشی را در دستور کار خود قرار داده و کمک کار دستگاه قضایی باشند.
وی اظهار کرد: افزایش ضرب و جرح عمدی و توهین به اشخاص نشان دهنده کم شدن آستانه صبر مردم است.
حجت الاسلام میدانی گفت: امروزه قوه قضائیه در مقام مطالبه گری و پرسشگری برآمده و ضمن اینکه نظارت بر اجرای قانون دارد از سایر ادارات ونهادها نیز در زمینه حقوق مردم سوال می کند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *