افزایش ۱۱.۵ درصدی شرکت کنندگان در کنکور سراسری کاشمر

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کاشمر از افزاش ۱۱.۵ درصدی تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۹۷ به نسبت سال گذشته خبر داد.
افزایش ۱۱.۵ درصدی شرکت کنندگان در کنکور سراسری کاشمربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی معماریان با بیان اینکه مسئولیت برگزاری کنکور سال 97 در کاشمر به مرکز آموزش عالی واگذار شده است، از شرکت 3390 نفر در کنکور سراسری کاشمر خبر داد و اظهار کرد: گروه تجربی بیشترین آمار شرکت کننده را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 1885 نفر را بانوان و 1505 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند، افزود: بالغ بر 55.60 درصد شرکت‌کنندگان در کنکور 97 را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در کاشمر با اعلام اینکه در کنکور امسال به نسبت سال گذشته در بخش بانوان 263 نفر و آقایان 185 نفر افزایش شرکت کننده داشته‌ایم، گفت: بیشترین آمار داوطلبان مربوط به گروه علوم تجربی با 1945 نفر و کمترین مربوط به گروه هنر با 234 نفر است.

معماریان با بیان اینکه برگداری آزمون در این شهرستان در کلیه گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فنی، زبان‌های خارجه و هنر به مرکز آموزش عالی کاشمر واگذار شده است، افزود: آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی هم زمان نیز در مدارس زیر مجموعه آموزش و پرورش و جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برگزاری آزمون طی روز‌های پنج شنبه و تا جمعه در کاشمر ادامه دارد، گفت: صبح روز پنج شنبه گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، بعدازظهر گروه آموزشی هنر، صبح جمعه آزمون علوم تجربی و بعدازظهر نیز در ساعت 15.30 آزمون زبان‌های خارجی برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با اعلام اینکه تمامی آزمون‌های آقایان به جز گروه علوم تجربی در مرکز آموزش عالی متمرکز خواهد بود، افزود: آزمون بانوان در پنج مدرسه برگزار خواهد شد.

معماریان یادآور شد؛ 394 نفر از آقایان نیز در جهاددانشگاهی شهرستان کاشمر آزمون خواهند داد.

وی با بیان اینکه کنکور امسال در هفت حوزه مرکز آموزش عالی، جهاد دانشگاهی، دبیرستان شاهد مطهره، دبیرستان فرزانگان، دبیرستان نمونه ایمان، دبیرستان عفاف، هنرستان استقلال برگزار خواهد شد، گفت: در آزمون ریاضی و فنی 37 نفر زن و 116 نفر مرد، آزمون هنر 138 نفر زن و 96 نفر مرد، علوم تجربی 1111 نفر زن و 834 نفر مرد، زبان‌های خارجی 302 نفر زن و 214 نفر مرد و در علوم انسانی 297 نفر زن و 245 نفر مرد شرکت کرده‌اند.

رئیس مرکزآموزش عالی کاشمر و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش با اشاره به اینکه در کنکور سراسری امسال 54.40 درصد شرکت کنندگان را آقایان و 55.60 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: در مجموع نسبت به سال گذشته آمار داوطلبان بانوان 263 نفر و آقایان 185 نفر افزایش داشته است.

وی گفت: باتوجه به تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری 97 نسبت به سال گذشته 11.5 درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *