کمبود فضای اقامتی مناسب در کاشمر

کمبود مکان اقامتی مناسب در شهرستان کاشمر که به‌واسطه بقاع متبرکه، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود، یکی از گردشگر پذیرترین شهر‌های استان محسوب می‌شود، به معضلی در این شهر تبدیل شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا یوسفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشمر گفت : متأسفانه خدماتی که تاکنون به مسافران ارائه داده‌ایم در حد مطلوب نبوده و نسبت به هزینه‌ای که مسافر می‌کند خدمات متناسبی ارائه نمی‌شود، در واقع تاکنون به مرحله استاندارد اقامت در یک شهر توریستی نرسیده‌ایم.

وی افزود : بسیاری از گردشگران می‌خواهند قبل از ورودشان به یک شهر رزرو اتاق داشته باشند، اما در کاشمر این امکان مهیا نشده است.

یوسفی ادامه داد : مسافران به دنبال سفر ارزان هستند برهمین اساس باید مکان‌های مناسبی برای آن‌ها فراهم شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشمر گفت : در حوزه اقامت‏گاه‌های بوم‏گردی چهار مورد موافقت اولیه گرفته شده است و باید جهت رشد این‌گونه اقامتگاه‌ها تلاش کرد .

وی با بیان این‏که اگر فضای نامناسبی در اختیار مسافران قرار دهیم تمامی زحمات شبانه‌روزی در حوزه‌های مختلف زیر سؤال می‌رود، افزود : در حال حاضر سوئیت‏های مراکز مختلف کاشمر گنجایش پذیرایی حدود 4 هزار نفر را بیشتر ندارند.

یوسفی ادامه داد : اگر در ارائه خدمات فرهنگی و خدماتی برنامه‌ها هدفمند باشند در ماندگاری مسافران موفق می‌شویم، زیرا مهم خاطره‌ای است که مسافر با سفر به هر شهر در ذهنش باقی می‌ماند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشمر با اظهار تأسف از این‏که تاکنون رویداد مناسبی برای مسافران نداشته‌ایم، یکی از وظایف میراث فرهنگی را صدور مجوز و نظارت بر تأسیسات گردشگری همانند هتل‌ها، اقامت‏گاه‌ها، مهمان‌پذیر‌ها دانست و گفت: ساخت هتل در کاشمر باید از سال‌ها قبل به ثمر می‌نشست .

وی، ساخت هتل را در شهر 100 هزار نفری کاشمر ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با برنامه‌ریزی دقیق و معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری میزان ماندگاری گردشگران را افزایش دهیم.

یوسفی با اشاره به این‏که اکنون میزان اقامت مسافران در کاشمر 1.5 روز است، افزود : اگر برنامه‌ریزی خوبی برای مسافران نداشته باشیم قطعا کاشمر به شهری عبوری تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *